Rydberg: äh det är bara att åka till huddinge, han verkar bra på att ställa in motorer och trevlig var han i telefonen. Jag kan säga hur jag tyckte det gick när jag varit där fast det beror ju på om jag kan hitta en trailer
Sankans B20 turbo bygge
Roger Berglund: filmen ska göras snart säger herr paby som sitter bredvid mig här i verkstaden
Rydberg: äh det är bara att åka till huddinge, han verkar bra på att ställa in motorer och trevlig var han i telefonen. Jag kan säga hur jag tyckte det gick när jag varit där fast det beror ju på om jag kan hitta en trailer
Rydberg: äh det är bara att åka till huddinge, han verkar bra på att ställa in motorer och trevlig var han i telefonen. Jag kan säga hur jag tyckte det gick när jag varit där fast det beror ju på om jag kan hitta en trailer
igår var man ut och monterade pumpen och tryckregulatorn(bilder kommer). dock så har jag nu ett problem, bilen startar inte den tänder till lite ibland så det verkar vara nå problem med soppan. Någon som vet vad som händer vid för lågt och för högt bränsletryck? eller känner till det problemet? jag och paby ska ut idag efter skolan och försöka fixa igång den, så skulle vara tacksam om någon hade något tips 
Stod att soppatrycket skulle vara grundinställt på 0.28 bar på KG's hemsida, tänkte köpa tryck mätare idag fast de hade ingen sån som jag behövde hemmaMartin H skrev:du har väl mätt upp soppatrycket (0,25-0,3bar) så inte regulatorn är stängd? när skule du bromsa då?
Sådär nu är bilen igång
var inget med soppan som gjorde att bilen inte startade, vi kikade tändningen och det visade sig att det var ca 10 i eftertändning
fattar verkligen inte hur det kan ha blivit så för den var inställd på ca 10 förtändning förut. Skit samma nu iallafall för nu är det problemet löst
lägger upp bilder så ni får klicka på dom ifall nu vill ha högre upplösning bara för att det inte ska ta sån stor plats i tråden:
Paketet


MUMS!


Bonnmeck (svarvade lite för att slangen skulle passa, tro det eller ej läckte ingenstans)

Lite monteringsbilder




Paketet


MUMS!


Bonnmeck (svarvade lite för att slangen skulle passa, tro det eller ej läckte ingenstans)

Lite monteringsbilder




Sista bilden Is The Shit!=)

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
- weber-power
- Forumsberoende
- Inlägg: 797
- Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
- Ort: Kalmar // torsås
sådär nu har man varit ner i diket för första gången. var ute med några kompisar och sladdade
missbedömde en kurva, trodde den var snäv men det var den inte så jag låg på för mycket ställ sen när jag väl ratta tillbaka bilen så var bilen bredvid vallen och framhjulet tog i så då nöp det rätt ner i diket, gick faktiskt rättså fort också så vi gled en bra jävla bit. tog ett bra tag att få upp den 1 fyrhjulsdriven jeep och 6 pers och det var fortfarande inte lätt att få upp den
men bilen klarade sig faktiskt utan nå synliga skador så jag är glad för det. har några bilder från äventyret som kommer in så snart jag fått dom av min kompis, vi har filmat lite också så ska väl försöka få med filmen när man brände lite gummi också. Men som ni vet så är vi sega med dom där filmerna så man vet aldrig när den kommer 
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
-
Pontus Lundström
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: sön feb 08, 2009 7:58 pm
- Ort: Skellefteå
Vad är det för bränslepump och filter ?
Mvh Pontus
Mvh Pontus
Senast redigerad av Pontus Lundström den tis feb 24, 2009 6:53 pm, redigerad totalt 1 gånger.

