Sankans B20 turbo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Roger Berglund: filmen ska göras snart säger herr paby som sitter bredvid mig här i verkstaden :hihi:

Rydberg: äh det är bara att åka till huddinge, han verkar bra på att ställa in motorer och trevlig var han i telefonen. Jag kan säga hur jag tyckte det gick när jag varit där fast det beror ju på om jag kan hitta en trailer :?
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Nu är man hemma igen efter en weekend i sälen, har fått soppa pumpen och tryckregulatorn så får se om man ska fixa det idag (är lite halvt sjuk därför jag tvekar lite). Vill ju ha igång bilen med grejerna så blir nog säkert att göra någonting iallafall :)
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

igår var man ut och monterade pumpen och tryckregulatorn(bilder kommer). dock så har jag nu ett problem, bilen startar inte den tänder till lite ibland så det verkar vara nå problem med soppan. Någon som vet vad som händer vid för lågt och för högt bränsletryck? eller känner till det problemet? jag och paby ska ut idag efter skolan och försöka fixa igång den, så skulle vara tacksam om någon hade något tips :thumbright:
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

du har väl mätt upp soppatrycket (0,25-0,3bar) så inte regulatorn är stängd? när skule du bromsa då?
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Martin H skrev:du har väl mätt upp soppatrycket (0,25-0,3bar) så inte regulatorn är stängd? när skule du bromsa då?
Stod att soppatrycket skulle vara grundinställt på 0.28 bar på KG's hemsida, tänkte köpa tryck mätare idag fast de hade ingen sån som jag behövde hemma :thumbdown: blir att bromsa när bilen är klar :)
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Sådär nu är bilen igång :) var inget med soppan som gjorde att bilen inte startade, vi kikade tändningen och det visade sig att det var ca 10 i eftertändning :shock: fattar verkligen inte hur det kan ha blivit så för den var inställd på ca 10 förtändning förut. Skit samma nu iallafall för nu är det problemet löst :thumbright: lägger upp bilder så ni får klicka på dom ifall nu vill ha högre upplösning bara för att det inte ska ta sån stor plats i tråden:

Paketet
BildBild

MUMS!
BildBild

Bonnmeck (svarvade lite för att slangen skulle passa, tro det eller ej läckte ingenstans) :hihi:
Bild

Lite monteringsbilder
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck

Inlägg av Paby »

Sista bilden Is The Shit!=)
Bild
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

haha aa det äckliga motorrummet + fadöl :hihi:
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Har trökigt så slänger upp lite bilder hur bilen ser ut nu :P börjar bli dags för lite underhåll på karossen :( , får väl ta tag i det i vår om ekonomin tillåter.

Bild
Bild
Mark2
Lite mer laddtryck

Inlägg av Mark2 »

Fint att du äntligen fixat till det :thumbright: Nu ser jag fram emot en provtur!
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

fräsig vevhus ventilation :hihi: är många som använder sig av maltbrygds burkar till dom ändamålen.. :)
team weber power
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Japp nu är det fixat och klart :) klart du ska få en åktur svensson!

Jag hade hellre haft kvar filtret, men det bestämde sig för att rymma iväg :thumbdown: men det duger väl med en ölburk :hihi:
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

sådär nu har man varit ner i diket för första gången. var ute med några kompisar och sladdade :hihi: missbedömde en kurva, trodde den var snäv men det var den inte så jag låg på för mycket ställ sen när jag väl ratta tillbaka bilen så var bilen bredvid vallen och framhjulet tog i så då nöp det rätt ner i diket, gick faktiskt rättså fort också så vi gled en bra jävla bit. tog ett bra tag att få upp den 1 fyrhjulsdriven jeep och 6 pers och det var fortfarande inte lätt att få upp den :doh: men bilen klarade sig faktiskt utan nå synliga skador så jag är glad för det. har några bilder från äventyret som kommer in så snart jag fått dom av min kompis, vi har filmat lite också så ska väl försöka få med filmen när man brände lite gummi också. Men som ni vet så är vi sega med dom där filmerna så man vet aldrig när den kommer :thumbdown:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Tja! :) Denna tråd ger fin inspiration... :)
Pontus Lundström
För lite laddtryck

Inlägg av Pontus Lundström »

Vad är det för bränslepump och filter ? :)

Mvh Pontus
Senast redigerad av Pontus Lundström den tis feb 24, 2009 6:53 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar