connys mercedes 300 turbo (740hk/850nm)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Grymt grenör, bra vinkel på Wastegate rören också :thumbright:

Ett till projekt att följa :wink:

Även om det står lite om Bmw killer mm. ovan i tråden :twisted:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

conny är en utav dem som lagt ned mycke tid i min bromsbänk så nästa vinter så blir det nog mycket bromsningar där också.

vi valde T6 fläns på turbon så man kommer åt de fina turbosarna jag har på hyllan.

har dessa att stega på...

HX55 66/82mm
Hx60 75/88mm
BWS500 80/88mm

med rätt kam och ett ombyggt insug så blir det kul att se hur den jobbar med de större agregaten.

toppen är mycket fin standard men får vi tag i en till topp eller kanse en komplett motor så ska vi se om det inte går att montera mycket större ventiler och vassare kam.
Kjelle
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: mån jul 24, 2006 9:40 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Kjelle »

Härligt att se ett SVETSAT rör från Sävar :lol: ...... Ja ja Jens, jag vet varför det vanligen bli "utanpåmagsvetsning"kan köpa ditt resonemang..någotsånär ialla fall... Eftersom jag nu ändå är lärare...MIG= Metal Inert Gas=svetsa rostfritt, alu typ, med ren argon som skyddsgas, MAG= Metal Active Gas=svetsa "vanligt" stål med blandgas, alltså det vi vanliga dödliga sysslar med i garaget. Mao, vi maggar ihop våra projekt, inte miggar.. :read: Är själv rätt förtjust i gassvets,nästan enda sättet man kan vara helt säket på att det blir tätt på en gång..inte så grymt känsligt om det råkar vara lite orent eller rostigt heller. Fint rör. Borde finnas rejäl potensial i den hyvelbänken,fyrorna flödar ju "hyfsat" och med två cylindrar till borde det inte bli sämre. Dessutom är dom rätt rejält byggda på insidan.
Användarvisningsbild
Fighter
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 64
Blev medlem: tis mar 25, 2008 7:14 pm
Ort: Mandal, Norway

Inlägg av Fighter »

Er det noen update her snart? :D
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

bilen har börjat närma sig uppstart i sugmotor autronic skick den ska E85 besikigas sen sen dit med hx 55an.

knycker lite bilder från mats garage tråd.
Bild


röret är helt klart och fin putsats i colektor mm och lite färg



Bild

kjelle jag skulle nog kanse gått en svets kurs hos er, har ni nån endags intensiv mig kurs :) ?
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

jag går gärna den där svetskursen jag med :lol:
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Kjelle
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: mån jul 24, 2006 9:40 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Kjelle »

EN dag??!! Bra självförtroende på er.. :hihi: Tror nog att ni kan på "riktigt"också om det behövs. Dessutom fungerar det ju så bra ändå! :thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Kjelle skrev:EN dag??!! Bra självförtroende på er.. :hihi: :

tror du vi måste vi gå en termin för att det ska likna nått ? :hihi:



helt seriöst har ni nå sånna utbildninger på nån dag eller två? och vad kostar de?

jag är lisenserad koppar gassvetsare +skydsgas då jag jobbade med medisinska gassystemen på NUS förut men jag har ingen utbildning på mig/mag skulle va kul att prova lite tig också.
conny
För mycket laddtryck
Inlägg: 118
Blev medlem: tis jan 13, 2004 11:41 am
Ort: umeå
Kontakt:

Inlägg av conny »

första prov körningen och allt värkar fungera. nästa på listan är besiktning.
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

grattis, roligt att den går
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nån som har tips hur man E85 besiktiga en sån här bil?

kanse nån mall ungefär vad som ska stå där?
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1684
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Jens Gustavsson skrev:nån som har tips hur man E85 besiktiga en sån här bil?
Skicka ett mail till Gustaf ulander@sfro.com
Eller slå bilprovningen en pling på 0771-600 800
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: lör okt 06, 2007 6:40 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Peter L »

Ring hellre gustaf för besiktningen har fan aldrig koll på något. :P
Peter Lindberg
0768032059
HELLracing
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: mån jan 10, 2005 7:10 pm
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av HELLracing »

Här finns den info som behövs vid E85 konvertering:

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... enDocument

Ganska lätt faktiskt. Styrsystem får du byta till ett "du själv klarar av".
Återuppståndelse är för de nördar som misslyckades första gången... (nej det är inte jag som är Djävulen, jag är hans onda tvillingbror) PS. Gasa!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

sugmotor bromsning fredag kl 8.00.

vad ska den ge med e85 och resten standard??
Skriv svar