Vart klar med 240n igår men blev det så sent så vi väntade till idag med att flytta ut den och in med nissan.
Väl inne så tog ja bild på pannrummet, ska förbättras lite, finns mycket plats för intercooler och el-fläkt om man tar bort org fläkten och fläktkåpan! ska nog gå att få dit oljekylarn utan problem med, vart kan man köpa adapter till den här motorn för oljekylare?

Och bilder på det som ska fixxas/blästras och målas, måste svetsa golvet bakom där balken är intryckt annars såg det ut att vara i ok skick när jag bara stack under huvet, ska lyfta upp riktigt och kolla sen. känns ändå som det är mindre jobb än på mina tidigare bilar

Inredningen, förutom ett hål i förarstolen så är den fräsch eller ja den är skitig just nu men det fixxas dammsugaren, kemikalier och trasor!

Och bild på lysena:

Baklysena funkade inte över huvudtaget och ena positionslampan fram funkade inte men annars funkade allt, el-speglar och el-hissarna funkade så det är finnemang.
Han sa att bromsarna var väck på den men nu när jag bromsade påväg in i garaget tog dem direkt och den började rulla någorlunda direkt igen, efter att ha bromsat några gånger kunde jag få skivorna att snurra igen med bara fingarna på hjulbultarna så behövs nog inte speciellt mycket rekning, fram iaf bara där jag kollat, skivor och belägg var är ok så dem slipp man ju byta, hoppas det är samma visa bak.

Dock var handbromsspaken stum så vajrarna har nog rostat ihop.
Satt även riktigt fräscha vinterdäck på den.

Fanns även besiktningspapper på den från -95 och 8000mil sen alla år frammåt till -05 16000 (som den gått nu) och majoriteten var blanka annars vare bara bagateller