
Volvo 242 -75 DL
- Freddie Meduza
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
- Ort: Varberg
Jo med motorn... Tänker väll riva ner motorn och se över den, byta till H-profilstakar, turbokolvar, VEMS, 937cc spridare och KKK K27. Kommer inte att göra några ändringar på toppen eller insuget till att börja med. Det viktigaste tycker jag är att jag får i ordning en stabil bottendel och kommer igång med allt nytt man har att lära. Har jag inte sagt det tidigare så är jag tacksam för synpunkter, kommentarer och eller tippsMats_L skrev:det var en jäkel att ligga i.
Vad ska göras med nya motorn då?

Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
- Freddie Meduza
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
- Ort: Varberg
Va förresten ute på en provtur med kärran efter att jag kopplat in bromsarna. I brist på tillräckligt med bromsolja gav jag mig än en gång ut på en livsfarlig provtur utan bromsar
En jävla skillnad blev det kan jag säga. Kunde inte pressa, men bilen känns tajt om man bortser från högprofilsdäcken som bilen är utrustad med
Behöver fixa en servoväxel illa kvickt och en annan krängningshämmare. Något jag glömt nämna är att jag också lyckats flytta bak batteriet till skuffen och lagat upp skärmen under batterihyllan som var gravt rostpenetrerad.


Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
- Freddie Meduza
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
- Ort: Varberg
Efter allt för många sena kvällar på jobbet och ett par kubik spån så är dom äntligen klara, mina spacers! 25mm blev dom.



Med skruv monterade:


Monterade:

16X6,5" med 205:or, Från V70 Breddar som fään inåt, där av är jag piskad att använda spacers till dessa. Hoppas bara Karl-Fredrik hittar fjärde fälgen




Med skruv monterade:


Monterade:

16X6,5" med 205:or, Från V70 Breddar som fään inåt, där av är jag piskad att använda spacers till dessa. Hoppas bara Karl-Fredrik hittar fjärde fälgen


Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
de blev ju kräm fredde, och nya kameran tar ju uberskarpa bilder
nä nu får jag ut å skruva 760arsel så vi kan drifta drifta när här torkar upp

nä nu får jag ut å skruva 760arsel så vi kan drifta drifta när här torkar upp

Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Blir ju bra det här!
Va ju bara tvungen å skriva lite så att vi får 3 Varbergs-inlägg på raken
/David
Va ju bara tvungen å skriva lite så att vi får 3 Varbergs-inlägg på raken

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
å fler varbergare, trevligt! vart håller du till någonstans? något kul projekt kanske?Custom skrev:Blir ju bra det här!
Va ju bara tvungen å skriva lite så att vi får 3 Varbergs-inlägg på raken![]()
/David
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
- Freddie Meduza
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
- Ort: Varberg
Jo plåt är givet!loop skrev:Koolt med 16" plåt. Får man se den rulla i Halland i sommar då?


Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Plåtfälgar är fränt, men en centrumvändning måste väl vara ännu bättre?
http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg

http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg
Patrik Lindgren
- Freddie Meduza
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
- Ort: Varberg
Måste ju brädda sjukt mycket! Om det är likadana fälgar som jag har vilket det ser ut som.Manne skrev:Plåtfälgar är fränt, men en centrumvändning måste väl vara ännu bättre?![]()
http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg
Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Ja det är 16x6,5"Freddie Meduza skrev:Måste ju brädda sjukt mycket! Om det är likadana fälgar som jag har vilket det ser ut som.Manne skrev:Plåtfälgar är fränt, men en centrumvändning måste väl vara ännu bättre?![]()
http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg
Sitter gött på bruksbilen iaf http://i36.tinypic.com/2wextt5.jpg
Har också 205/50
Patrik Lindgren
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 51
- Blev medlem: sön okt 19, 2008 8:03 pm
- Ort: UPPSALA
Manne skrev:Ja det är 16x6,5"Freddie Meduza skrev: Måste ju brädda sjukt mycket! Om det är likadana fälgar som jag har vilket det ser ut som.
Sitter gött på bruksbilen iaf http://i36.tinypic.com/2wextt5.jpg
Har också 205/50
manne är dina centrum vända eller???
mvh fredde