Volvo 242 -75 DL

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

fredde du skruvar ju så fingrarna glöder 8)
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Användarvisningsbild
Freddie Meduza
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
Ort: Varberg

Inlägg av Freddie Meduza »

Mats_L skrev:det var en jäkel att ligga i.
Vad ska göras med nya motorn då?
Jo med motorn... Tänker väll riva ner motorn och se över den, byta till H-profilstakar, turbokolvar, VEMS, 937cc spridare och KKK K27. Kommer inte att göra några ändringar på toppen eller insuget till att börja med. Det viktigaste tycker jag är att jag får i ordning en stabil bottendel och kommer igång med allt nytt man har att lära. Har jag inte sagt det tidigare så är jag tacksam för synpunkter, kommentarer och eller tipps :thumbright:
Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Användarvisningsbild
Freddie Meduza
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
Ort: Varberg

Inlägg av Freddie Meduza »

Va förresten ute på en provtur med kärran efter att jag kopplat in bromsarna. I brist på tillräckligt med bromsolja gav jag mig än en gång ut på en livsfarlig provtur utan bromsar :roll: En jävla skillnad blev det kan jag säga. Kunde inte pressa, men bilen känns tajt om man bortser från högprofilsdäcken som bilen är utrustad med 8) Behöver fixa en servoväxel illa kvickt och en annan krängningshämmare. Något jag glömt nämna är att jag också lyckats flytta bak batteriet till skuffen och lagat upp skärmen under batterihyllan som var gravt rostpenetrerad.
Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Användarvisningsbild
Freddie Meduza
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
Ort: Varberg

Inlägg av Freddie Meduza »

Efter allt för många sena kvällar på jobbet och ett par kubik spån så är dom äntligen klara, mina spacers! 25mm blev dom.
Bild

Bild

Bild

Med skruv monterade:
Bild

Bild

Monterade:
Bild

16X6,5" med 205:or, Från V70 Breddar som fään inåt, där av är jag piskad att använda spacers till dessa. Hoppas bara Karl-Fredrik hittar fjärde fälgen :roll:
Bild
Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

de blev ju kräm fredde, och nya kameran tar ju uberskarpa bilder :thumbright:

nä nu får jag ut å skruva 760arsel så vi kan drifta drifta när här torkar upp 8)
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Blommas
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: tor sep 18, 2008 10:56 pm
Ort: Varberg

Inlägg av Blommas »

Fick ju se framstegen live igår och bra blir det :thumbright:
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Inlägg av David Herbertsson »

Blir ju bra det här!
Va ju bara tvungen å skriva lite så att vi får 3 Varbergs-inlägg på raken :thumbright:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av taz82 »

Ännu ett gött projekt....

Man börjar läsa.. hmm.. uppfräshning.... Gammal hederlig klassiker...
Och vips så står det en 16v motor på golvet och så står det något om
900+cc spridare och då inser man genast att bygget ska lämna närmare
800hk än 82 ;)

Kul kul! Tumme upp!
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Koolt med 16" plåt. Får man se den rulla i Halland i sommar då?
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

Custom skrev:Blir ju bra det här!
Va ju bara tvungen å skriva lite så att vi får 3 Varbergs-inlägg på raken :thumbright:

/David
å fler varbergare, trevligt! vart håller du till någonstans? något kul projekt kanske?
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Användarvisningsbild
Freddie Meduza
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
Ort: Varberg

Inlägg av Freddie Meduza »

loop skrev:Koolt med 16" plåt. Får man se den rulla i Halland i sommar då?
Jo plåt är givet! 8) Rulla kommer den garanterat att göra i sommar, men det med orginalmotorn. Håller inte heligt på sässongen så det kan hända att jag ger mig på motorbytet i sommar... Just nu funderas det mycket på hur styrsystemet skall triggas bland annat. Sen är det väll inte 800hk precis som jag strävar efter, snarare hälften :roll: Nu blir det Chevamek ett tag, får se om jag slänger upp lite bilder därifrån
Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

Plåtfälgar är fränt, men en centrumvändning måste väl vara ännu bättre? :wink:

http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg
Patrik Lindgren
Användarvisningsbild
Freddie Meduza
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: sön maj 25, 2008 9:58 pm
Ort: Varberg

Inlägg av Freddie Meduza »

Manne skrev:Plåtfälgar är fränt, men en centrumvändning måste väl vara ännu bättre? :wink:

http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg
Måste ju brädda sjukt mycket! Om det är likadana fälgar som jag har vilket det ser ut som.
Bruksbil: Volvo S90 3,0 manuell -98
Projektbil 1: Chevrolet C1500 silverado stepside
Projektbil 2: Volvo 242 DL -75
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

Freddie Meduza skrev:
Manne skrev:Plåtfälgar är fränt, men en centrumvändning måste väl vara ännu bättre? :wink:

http://i38.tinypic.com/2r2pyeq.jpg
Måste ju brädda sjukt mycket! Om det är likadana fälgar som jag har vilket det ser ut som.
Ja det är 16x6,5"
Sitter gött på bruksbilen iaf http://i36.tinypic.com/2wextt5.jpg
Har också 205/50
Patrik Lindgren
turbo_fjonken
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: sön okt 19, 2008 8:03 pm
Ort: UPPSALA

Inlägg av turbo_fjonken »

Manne skrev:
Freddie Meduza skrev: Måste ju brädda sjukt mycket! Om det är likadana fälgar som jag har vilket det ser ut som.
Ja det är 16x6,5"
Sitter gött på bruksbilen iaf http://i36.tinypic.com/2wextt5.jpg
Har också 205/50

manne är dina centrum vända eller???

mvh fredde
Skriv svar