Hej!
Jag har renoverat och satt ned en 670H.O -99 i en yamaha ex 440. Har lite funderingar kring utväxling. Jag kör med ex:ns sekundär och transmision. Den går bra, provade den riktigt för första gången i lördags. Skoterklubben hade annordnat så man kunde få testa att köra 380m och se sluthastigheten efter det. jag hade 125km/h, jämförelsevis hade pantera 1000 120km/h, rx1 -04 125km/h, nytro 120km/h.. vad kan toppfarten vara med orginal utväxling och ca 8200v på min bastard?
mvh adrian
Yamaha ex 670
Fränt! Är det problem med transmissionen om det börjar piskas lite ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
jag kör med orginal matta, drivhjul, transmision m.m... det enda som inte är ex är motor och primärvariator... Har sträckt mattan ganska duktigt, kuggar ändå över när jag kör i djupsnö eller får lite fäste.. måste göra nått åt drivningen, jag har en orginal matta som det sitter spikdubb i liggandes=)
ganska intressant att köra med 128hk och bladfjädring faktiskt!
ganska intressant att köra med 128hk och bladfjädring faktiskt!
tackar! ja det räcker nog till gott och väl=) tänkte testa med en gps i fickan nån helg när det är hårt underlag. såg att det är en veteranskoter tävling i junsele med olika klasser. Såg inte ut som om jag passar in i nån klass. Jag tror det ska vara samma transmision i min som i srx 440. då kanske den håller för lite bättre grepp..
gick fint idag, märks att ex:n är lätt, spöade blizzarden ordentligt! har tyvärr inga bilder från racet, men jag har några bilder från när den är halvklar samt en dålig film från förra helgen.. http://www.youtube.com/watch?v=mVxk5j9apr8