Golf Mk1 GTI 1.8 16v Turbo - 436whp - Nya bilder

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Nu har det hänt lite igen.
Original motorn är ur tagen.
Bottendel ihop satt.
Nu är det fixa toppen klar och ny lack på bilen som gäller.

Bilder
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Kanske läge att uppdatera lite.
Bilderna får säga sitt :)

Målat lite grejer.
Bild

Bild

Fick slipa ur toppen för kammen skulle gå runt.
Bild

Portat lite.
Bild

Planat toppen.
Bild

Bild

I med lite arp bult.
Bild

Toppen på.
Bild

Test monterade lite för kul :wink:
Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Supernice ! :thumbright:

Vad är det för lyft på kamaxeln om du måste göra såna modifikationer ?
Räcker lyftarens diameter till bra ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Coaster
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: lör dec 22, 2007 10:04 am

Inlägg av Coaster »

Flådig spis! :thumbright:
Vw 8v @ 1.5 kg övertryck..
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

ser riktigt fint ut.
kul projekt :thumbright:

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Andersl
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: sön nov 04, 2007 10:08 am

Inlägg av Andersl »

mattias skrev:Supernice ! :thumbright:

Vad är det för lyft på kamaxeln om du måste göra såna modifikationer ?
Räcker lyftarens diameter till bra ?
över 13.5 så måste man slipa på insugs sidan... motorn får ganska intressant karaktär med dom kammarna :)
man behöver inte ändra storleken på tryckarna
Användarvisningsbild
icklas
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Ort: Nora

Inlägg av icklas »

ser ut å bli rätt häftigt :thumbright:
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

Ingen stödgördel ?

Är det ingen som meckat i en td vevaxel ? ,dom är mkt kraftigare.
Användarvisningsbild
Magoo
För mycket laddtryck
Inlägg: 219
Blev medlem: tis feb 17, 2004 8:53 pm
Ort: Borås/Öxabäck

Inlägg av Magoo »

en tdi vevaxel är ingen höjdare i dessa låga blocken.
Du får ett ganska ordentligt tryck på cylinderväggarna.

vevstak/slagförhållanddet är nere på 1.5 om du har en tdi vev i detta blocket.
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

Lyftet är 13,2 enligt ENEM:s hemsida men misstänker nästan att det är lite mer.

Nä det blir ingen stördgördel, blocket ska väll hålla för en 500hk endå :lol:
Andersl
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: sön nov 04, 2007 10:08 am

Inlägg av Andersl »

vejne skrev:Lyftet är 13,2 enligt ENEM:s hemsida men misstänker nästan att det är lite mer.

Nä det blir ingen stördgördel, blocket ska väll hålla för en 500hk endå :lol:
vad är det för duration på dom?

jag kör med catcams 299 / 298° 14.45 / 13.50mm. den har ju inte så mycket bottenvrid att prata om men laddet på hx40in kommer igång ungefär samtidigt med kammarna så drar det riktigt bra. jag har dock ännu bara kört snäll mapp och 0.8 i ladd pga föret. men det lär skjuta på gode bra.
Användarvisningsbild
TheDagger
För mycket laddtryck
Inlägg: 403
Blev medlem: lör jun 24, 2006 7:42 am
Ort: V.Torup, Skåne

Inlägg av TheDagger »

Riktigt impad av ditt grenrör, syns att du lagt lite jobb på det :)

Bygger du flera? ;)
Användarvisningsbild
vejne
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 17, 2008 5:55 pm
Ort: Sundsvall/ Ortsjön

Inlägg av vejne »

TheDagger skrev:Riktigt impad av ditt grenrör, syns att du lagt lite jobb på det :)

Bygger du flera? ;)
Jo det går kanske att ordna, bara att höra av sig om du är intresserad.
Användarvisningsbild
TheDagger
För mycket laddtryck
Inlägg: 403
Blev medlem: lör jun 24, 2006 7:42 am
Ort: V.Torup, Skåne

Inlägg av TheDagger »

vejne skrev:
TheDagger skrev:Riktigt impad av ditt grenrör, syns att du lagt lite jobb på det :)

Bygger du flera? ;)
Jo det går kanske att ordna, bara att höra av sig om du är intresserad.
Det beros på vad det kostar, förstår ju att det är massa jobb.
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Inlägg av Babs »

fint bygge,men förklara varför du inte girade in tryckröret direkt i plenumet istället för den där mellanbiten som för övrigt ser ut att hämma flödet ganska mycket..
Skriv svar