släng ut dom!!!
-
- Sävar Turbo Racing
Om man gjorde någon form av betygssystem på säljarna, där köpare betygsätter efter hur bra affären gått osv så kan man kanske reglera hur många säljtrådar per tidsenhet man får göra. Ju bättre betyg, desto färre restriktioner.
Kanske bökigt att ordna, men skulle nog funka bra.
Och för att ens få tillgång till köp och sälj, så måste man godkännas av moderator eller komma upp i vissa antal inlägg.
Kanske bökigt att ordna, men skulle nog funka bra.
Och för att ens få tillgång till köp och sälj, så måste man godkännas av moderator eller komma upp i vissa antal inlägg.
Det där håller inte jag med om. Tror dom tagit upp det tidigare i tråden, men det finns faktiskt vi som hellre läser än skriver, kanske för att vi helt enkelt inte tycker vi har nåt vettigt att tillföra. Sen så kommer det bara leda till mer spam och onödiga kommentarer.Holme skrev:Och för att ens få tillgång till köp och sälj, så måste man godkännas av moderator eller komma upp i vissa antal inlägg.
Jag kan inte heller säga nåt bra sätt att ordna upp så vi slipper alla scams, mer än att vara uppmärksam. Har typen som säljer det där herrejössesturboagget snuskigt billigt "pga ändrade planer" bara varit medlem i 45min? Kanske läge att hålla liiite extra koll.
Kanske använd paypal eller liknande tjänster för dyra köp från okänt håll.
Och fortsätt skriv i den här tråden och håll varandra informerade om konstiga säljare. Tyvärr är det så gott som omöjligt att undvika scammers, men man kan iaf försöka sortera ut idioterna för att sänka risken.
Opel Commodore Coupe -68 x2
Opel Rekord -67
Simon Johansson
Opel Rekord -67
Simon Johansson
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
du menar alltså att alla ska presentera sig där? Kul om alla säljer en sak och leta reda på den personen i frågaDennis Öhman skrev:Hade man inte kunnat fixa så man gör ett bedömningssystem i "Presentations" delen där man presenterar sig? Och har man sålt nå grejs och allt skött sig bra så får köparen eller säljaren ge ett omdömme där???

Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ne men man får väl lösa på nå annat sätt då om de ska vara så. Försöker bara ha förslag.. Förlåt så jvla mycket!Rydberg skrev:du menar alltså att alla ska presentera sig där? Kul om alla säljer en sak och leta reda på den personen i frågaDennis Öhman skrev:Hade man inte kunnat fixa så man gör ett bedömningssystem i "Presentations" delen där man presenterar sig? Och har man sålt nå grejs och allt skött sig bra så får köparen eller säljaren ge ett omdömme där???
Dänniz 073-8447664
Jag tycker betygsystem plus minus som det är på tradera är klockrent, sen om det går lägga in här eller inte har jag ingen aning om..
Skulle själv köpa här för ett tag sen, frågade en kille via pm om han handlat av säljaren men fick aldrig något bra svar, gjorde affär iaf och fick det jag blivit lovad.. inga problem den gången, men hade jag sett i förväg att säljaden hade negativa komentarer, då hade jag ju självklart inte handlat av honom.
Hade han haft possitiva ja då hade det varit enklare att göra affär.
Sedan tar jag alltid namn adress tfnnr av dom jag handlar med, är ju det minsta man måste ha ifall man ska polisanmäla någon, och det är som sagt upp till var & en här...
Skulle själv köpa här för ett tag sen, frågade en kille via pm om han handlat av säljaren men fick aldrig något bra svar, gjorde affär iaf och fick det jag blivit lovad.. inga problem den gången, men hade jag sett i förväg att säljaden hade negativa komentarer, då hade jag ju självklart inte handlat av honom.
Hade han haft possitiva ja då hade det varit enklare att göra affär.
Sedan tar jag alltid namn adress tfnnr av dom jag handlar med, är ju det minsta man måste ha ifall man ska polisanmäla någon, och det är som sagt upp till var & en här...
Min mening angående internet försäljning.
Det fins olika slags folk de som sitter vid datorn 1h om dagen och de som sitter varje ledig sekund, där uppstår problemena och 50 procent av alla uthängningar på internet. Istället för att ta mod till sig och ringa personen i fråga så pmar de och gnäller på internet.
Jag har råkat ut för det när jag sålde min t76 turbo fick jag höra bakvägen att jag blåst nån på en turbo?? Jag ringde upp personen och han bad om ursäkt och naturligtvis är det nya lager på väg Men man blir upprörd när folk väljer att rubricera på internet istället för att ringa det blir lixom fel då sagt är sagt även på internet. För förra sommaren va det en stöddig grabb på internet som håll på att få ett blåöga tack var tangenterna
men det är en annan historia.
Mitt förslag till försäljningsdelen är att göra om den delen på forumet så det liknar exvis tradera fast simplare. Speciell login utöver sts där det går att betygsätta och avstängning vid misskötning. Men det krävs väl nån som tar ansvar för det i så fall.
Mvh Mikko
Det fins olika slags folk de som sitter vid datorn 1h om dagen och de som sitter varje ledig sekund, där uppstår problemena och 50 procent av alla uthängningar på internet. Istället för att ta mod till sig och ringa personen i fråga så pmar de och gnäller på internet.
Jag har råkat ut för det när jag sålde min t76 turbo fick jag höra bakvägen att jag blåst nån på en turbo?? Jag ringde upp personen och han bad om ursäkt och naturligtvis är det nya lager på väg Men man blir upprörd när folk väljer att rubricera på internet istället för att ringa det blir lixom fel då sagt är sagt även på internet. För förra sommaren va det en stöddig grabb på internet som håll på att få ett blåöga tack var tangenterna

Mitt förslag till försäljningsdelen är att göra om den delen på forumet så det liknar exvis tradera fast simplare. Speciell login utöver sts där det går att betygsätta och avstängning vid misskötning. Men det krävs väl nån som tar ansvar för det i så fall.
Mvh Mikko
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Det har du rätt i, men om man kör med inläggs-gräns, plus att man kan bli tillåten access om man "ansöker" via pm till moderator. Då får man uppge namn, sin adress och lite andra saker som är bra att veta om folk som man inte vill bli lurad av. Då finns ju inte dessa uppgifter offentligt heller, utan man kan få tillgång till dem om det uppstår problem vid någon affär.Kezo skrev:Det där håller inte jag med om. Tror dom tagit upp det tidigare i tråden, men det finns faktiskt vi som hellre läser än skriver, kanske för att vi helt enkelt inte tycker vi har nåt vettigt att tillföra. Sen så kommer det bara leda till mer spam och onödiga kommentarer.Holme skrev:Och för att ens få tillgång till köp och sälj, så måste man godkännas av moderator eller komma upp i vissa antal inlägg.
Jag kan inte heller säga nåt bra sätt att ordna upp så vi slipper alla scams, mer än att vara uppmärksam. Har typen som säljer det där herrejössesturboagget snuskigt billigt "pga ändrade planer" bara varit medlem i 45min? Kanske läge att hålla liiite extra koll.
Kanske använd paypal eller liknande tjänster för dyra köp från okänt håll.
Och fortsätt skriv i den här tråden och håll varandra informerade om konstiga säljare. Tyvärr är det så gott som omöjligt att undvika scammers, men man kan iaf försöka sortera ut idioterna för att sänka risken.
Då får vi istället problemet att man blandar in forum-ägarna lite väl mycket kanske. Man får göra en avvägning där..
Vilken moderator tror ni vill ta på sig den hyffsat rigorösa uppgiften att upprätthålla en komplett personregister över alla lösa användare som vill sälja något?
Tänk på att detta är ideelt arbete som jag tycker "grabbarna" gör kanon i dagsläget, häng inte på dem för mycket ansvar så något annat kraschar.
I mina ögon så varje gång jag går in i en internet affär så räknar jag in risken att bli blåst, alldeles för lätt att vara anonym/falsk på internet.
Är det större pengar det handlar om, då åker jag helt enkelt dit med pengar i hand, en enkel, säker och ärlig lösning på ett problem som ALLTID kommer att finnas oavsett betyggsystem och liknande.
Men, jag är ju bara en grinig eunuck från skogen...
Mvh // Christos
Tänk på att detta är ideelt arbete som jag tycker "grabbarna" gör kanon i dagsläget, häng inte på dem för mycket ansvar så något annat kraschar.
I mina ögon så varje gång jag går in i en internet affär så räknar jag in risken att bli blåst, alldeles för lätt att vara anonym/falsk på internet.
Är det större pengar det handlar om, då åker jag helt enkelt dit med pengar i hand, en enkel, säker och ärlig lösning på ett problem som ALLTID kommer att finnas oavsett betyggsystem och liknande.
Men, jag är ju bara en grinig eunuck från skogen...
Mvh // Christos
Christoffer Larsson, Björkvik, Sörmland
Sett i en del annonser att folk skrivit och rekommenderat säljaren.
"Jag köpte det och det av den och den och allt gick jättebra, skickades i tid osv osv".
Givetvis kan ju säljes annonserna bli väldigt kladdiga om 20 pers skall skriva att det är en hyvens kille. Så är det några som skrivit så kanske man kan undvika att själv kommentera.
IOM detta så kan det nog vara många som känner igen en köpare/säljare som rekommenderar och få lite mer förtroende för personen som skall sälja något. Givetvis så behöver man inte gå i god för personen ifråga bara berätta om egen erfarenhet. Om inte annat så får man snabbt en annan person som haft kontakt med den person som man kanske har svårt att få tag på och kan få tag på namn, adress, telefonnummer, mormors flicknamn osv.
Och ja, jag har tänkt på möjligheten till att kompisen eller man själv via annat inlogg rekommenderar sig själv. Dock är ju detta något som ganska fort avslöjar sig.
Det är inte en permanent lösning, och den är inte perfekt men ett steg på vägen som dessutom inte belastar killarna (och tjejerna kanske?) som utan egen vinning ser till att vi har ett underbart tidsfördriv, en källa till kunskap och glädje och en möjlighet att sälja saker vi inte längre behöver...
Mina 2 cent bara.
"Jag köpte det och det av den och den och allt gick jättebra, skickades i tid osv osv".
Givetvis kan ju säljes annonserna bli väldigt kladdiga om 20 pers skall skriva att det är en hyvens kille. Så är det några som skrivit så kanske man kan undvika att själv kommentera.
IOM detta så kan det nog vara många som känner igen en köpare/säljare som rekommenderar och få lite mer förtroende för personen som skall sälja något. Givetvis så behöver man inte gå i god för personen ifråga bara berätta om egen erfarenhet. Om inte annat så får man snabbt en annan person som haft kontakt med den person som man kanske har svårt att få tag på och kan få tag på namn, adress, telefonnummer, mormors flicknamn osv.
Och ja, jag har tänkt på möjligheten till att kompisen eller man själv via annat inlogg rekommenderar sig själv. Dock är ju detta något som ganska fort avslöjar sig.
Det är inte en permanent lösning, och den är inte perfekt men ett steg på vägen som dessutom inte belastar killarna (och tjejerna kanske?) som utan egen vinning ser till att vi har ett underbart tidsfördriv, en källa till kunskap och glädje och en möjlighet att sälja saker vi inte längre behöver...
Mina 2 cent bara.
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
-Daniel Sohlin-
- andy_83
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
ja ni det är inte bara han på sidan 1 som blåser folk på pengar var har ju HX52 som sålde/säljer flänsa här på savarturbo han blåste inte bara mig men en jävla massa folk här undrar om han överhuvudetaget fatta va han gör han sabbar ju för alla här på STS framförallt på köpp och sälj.
Senast redigerad av andy_83 den tor maj 07, 2009 9:06 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Inte lätt att förstå vad du skriver, när du inte använder punkt eller storbokstav..Inget illa menat.andy_83 skrev:ja ni det är inte bara han på sidan 1 som blåser folk på pengar var har ju HX52 som såld/säljer flänsa här på savarturbo han blåste inte bara mig men en jävla massa folk här undrar om han överhuvudetaget fatta va han gör han sabbar ju för alla här på STS framförallt på köpp och sälj.
förstår såpass mycke att du blivit blåst, å de är jäkligt tråkigt, lider med dig

180zx..
joel lindell
joel lindell
- andy_83
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
jag ber omursäkt .jag brukar inte använda punkter och storabostäver å det är slarvit av mig

joel skrev:Inte lätt att förstå vad du skriver, när du inte använder punkt eller storbokstav..Inget illa menat.andy_83 skrev:ja ni det är inte bara han på sidan 1 som blåser folk på pengar var har ju HX52 som såld/säljer flänsa här på savarturbo han blåste inte bara mig men en jävla massa folk här undrar om han överhuvudetaget fatta va han gör han sabbar ju för alla här på STS framförallt på köpp och sälj.
förstår såpass mycke att du blivit blåst, å de är jäkligt tråkigt, lider med dighoppas de löser sig till de bästa