Dags för en updatering, var ett tag sen senast.
Har börjat med bakdelen av bilen. Började lite försiktigt med att ta ur bensintanken och kapa bort reservhjulsbaljan, tog sen och slipade bort lite färg och sånt.
Men jag kom fram till att nu när vinkelslipen ändå var igång så var det ju lika bra att kapa ur hela bagagets golv (då sket sig planen att använda orginaltanken, den läckte ju ändå så det var ju lika bra).
Då började det än en gång spåra ur

. Kunde inte hålla kapen i styr så hjulhusen kapades bort efter lite insperation från ett annat 02:a bygge som syns här på forumet, (en viss exc med oljefat hjulhus). Jag som tänkte låta bli att röra dem

till en början. Blir även för mig att använda ett 200l oljefat för att göra de nya hjulhusen utav.
Den nya bakvagnen kommer att bli en stel bakaxel med 4-link upphängning och ev. wattlänk (vi får se vad det blir med tiden). Började med att titta efter grejer för att bygga en bra delad bakaxel med stabila grejor men jag tyckte kostnaden rusade iväg lite för mycket (svårt att punga ut med allt för mycket pengar när man inte har så mycket till inkomst

). Blir troligtvis en volvoaxel (den passar bra utan att behöva kortas av), har tittat också efter grövre grejer, Ford 9" axlar o.dyl men även de är lite mer kostsamma.
Jag tror att en volvoaxel med en bra diffspärr kommer räcka ganska så långt för mina effektbehov.
Har köpt färdiga 4-link plattor från en här på forumet: