Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022 Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna
Inlägg
av Blom » tor mar 19, 2009 5:42 pm
hur fränt som helst.. kalas nice grenrör.. men det blir nog lite varmt åt kamremmen.. men det borde gå att lösa.
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659 Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)
Inlägg
av E34 RRT » tor mar 19, 2009 6:50 pm
det ser ut att vara ett ganska flödesvänligt grenrör!!
blir kul och se hur det kommer att fungera! fortsätt ser bra ut...
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217 Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av henkeboi » tor mar 19, 2009 9:28 pm
fiat uno med hx55....hehe jaaa
lysande
väldigt fint grenrör!
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820 Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby
Inlägg
av WTB » tor mar 19, 2009 9:36 pm
Småbilar med Turbo is the sh*t
Mycke gulligt grenrör
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274 Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:
Inlägg
av moeller » tor mar 19, 2009 10:29 pm
Tackar för komentarerna.
har gjort färdigt kollektorn till wg´n ska svetsa fast den imorgon
sen ska det byggas insug.
Här kommer en bild på ett av mina andra projekt som ska va med i bilsport imorgon.
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Mathias
För mycket laddtryck
Inlägg: 161 Blev medlem: tor jun 26, 2008 8:50 pm
Ort: Arvika
Inlägg
av Mathias » tor mar 19, 2009 10:39 pm
Candy lack, kromfälgar och eloxerade alu prylar lyser
verkligen med sin frånvaro. dvs STÖRTSKÖNT bygge
.
Gamla motorn var ju ganska sparsamt påkostnad men vilken
jävla fart du fick i den.
Bara att luta sig tillbaka och se vad nya motorn kommer att prestera.
Jag gillar ditt bygge skarpt!
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
timmy_r
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82 Blev medlem: mån dec 17, 2007 1:37 am
Ort: Najsum kaa
Kontakt:
Inlägg
av timmy_r » fre mar 20, 2009 12:08 am
Äntligen dyker min idol upp, denna silvriga besten är skälet till vilken bil jag kör. Älskar denna bil, hoppas 10an sitter i år.
jip
För mycket laddtryck
Inlägg: 127 Blev medlem: lör nov 22, 2008 9:17 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:
Inlägg
av jip » fre mar 20, 2009 10:52 pm
Blev en smärre chock när man kikade på den igår kväll. Ett djävulskt ormbo och en turbo större än Pavarottis huvud!
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 207 Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne
Inlägg
av Theis » lör mar 28, 2009 1:48 am
dricker du bara en massa powerking och hembränt eller du får gjort något i garaget osså
Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
khracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 160 Blev medlem: mån dec 15, 2008 2:43 am
Ort: Ring Knutstorp
Kontakt:
Inlägg
av khracing » lör mar 28, 2009 9:28 pm
Theis skrev: dricker du bara en massa powerking och hembränt eller du får gjort något i garaget osså
jag vet att han lever iaf, då han igår gjorde ett skitfint jobb med tig´n, med mitt däcksställ till lastbilen
RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda
Kristian Hesselmark
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267 Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg
Inlägg
av A.Jönsson » mån mar 30, 2009 11:29 pm
Hur går det här då ?
Där gick en mörksilvermetallic Fiat femdörrars tidigt nittiotal på HBG streetracingen i helgen, lagom med pulver i den ...
Nått trådskaparen känner till
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274 Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:
Inlägg
av moeller » tis mar 31, 2009 9:19 am
Jösse skrev: Hur går det här då ?
Där gick en mörksilvermetallic Fiat femdörrars tidigt nittiotal på HBG streetracingen i helgen, lagom med pulver i den ...
Nått trådskaparen känner till
Det är ju en 89a, trimmad på ca 2 timmar
där va ju ingen som körde ifrån mej
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274 Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:
Inlägg
av moeller » ons apr 01, 2009 10:11 am
En liten update..
grenrör helsvetsat ska bara lindas oxå..
wg anslutningen
dp,n
börjat på insuget
svarvat rören koniska
Det är en vatten kyld ic som jag harkört på min 242a innan
fungerade riktigt bra
börjar bli kompis med tigen, ska även helsvetsa inuti innan jag svetsar gavlar.
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220 Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg
av Turbokoftan » ons apr 01, 2009 10:47 am
Härlig lösning, hur gör du med kylningen av vattnet?
Mvh
Cristofer