Batboat 23 - Volvo 16v N/A 2000cc

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ja tillverka en styrning är nog inga problem. Kostnaderna blir då man måste göra en jigg för mickes brotch för att göra hålet rakt och fint igen.

Mvh
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

Ja det suger ju onekligen att det blev som det blev men ingen ide att älta detta fram o tillbaka utan det är bara att bita ihop och se till att det blir så bra som möjligt så att det blir någon racing i sommar.

Vi får lägga detta till erfarenhetsbanken bland allt annat mög:)

Positivt dock att sponsorsidan verkar lösa sig så att det blir det svettigaste motor alternativet som vi pratade om, bara synd att det var så lång leveranstid på delarna men då finns det ialla fall pulver att ta av sedan. Det känns ju bättre att kunna backa av lite effekt än att ligga på gränsen hela tiden.

Du kan slå en pingla till veckan då jag är tillbaka från spionage resan:)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jag säger som jag tidigare har sagt. "Jag är inte orolig." :)

Frågan är ju bara hur fort det kan komma och gå, och hur fort man törs köra. Delar, ja allt ska ta sådan tid..
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tja, han som har kolvarna hör inte av sig..
Vill du ha nummret själv till han och bombhota eller så?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Det är lungt Tommy!

Svetsade den trasiga så dom får duga :)

Tack ändå!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Hittade nyligen upplagda grejer om Ocke Mannerfelts båtar.

Del 1, 2 och 3:
http://www.youtube.com/watch?v=DH459_enBw8
http://www.youtube.com/watch?v=2aF2XLLOa_4
http://www.youtube.com/watch?v=8NdJouTq7r8

Det är nåt skumt med del 2 och 3, efter halva börjar den om så det är 5 och inte 10 min. Det är mest action och körning i 3e delen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

vad bra, ge gärnet bara :thumbright:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tack Mattias!

Blir en V-24 dagen jag har råd. Slowmotion klippen i filmerna på B-28:an som är blå mettalic och röda stripes, utan störtbåge.

Tror det är Ante Malmgren med fru som var nere i Miami och provkörde båten åt Ocke och gänget. Riktigt tufft.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Nu är mitt tråg färdig, så gott som. Det som fattas är att borra in en ny tempgivare.

Borrade ett gäng hål i mina plåtar, så oljan som hittar av sklavpskottet ska kunna rinnga direkt ner istället för att ta långa omvägen. Hoppas det funkar och att jag har tänkt rätt.

Kolven slipades till, samt blev monterad. Så nu behöver jag bara beställa nya vevstaksbultar (igen, tack volvo!! fu fu fu) samt bultar till svänghjulet :)

Då är botten klar.

Micke gör nog klart toppen rätt snart, jag måste bara överlämna materialet han ska göra den nya styrningen med, så då är det game on.

Mvh
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

Härligt att höra, ska bli skoj att slippa denna "Gamm" motor och bara jobba med den nya sen:)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ja, det blir nog sista tjänstgöringen för den gammle. Den börjar bli lite agad, haha :)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Räcertråg +4 knop!!

Bild
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

tror mer 4,37 knop:)
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1685
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

peppe skrev:Nu är mitt tråg färdig, så gott som. Det som fattas är att borra in en ny tempgivare.
Går det inte att byta ut avtappnings pluggen mot tempgivaren?
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Det är gjort så nu och det är riktigt kasst , nog trångt när man ska byta olja.
Skriv svar