16v kammar

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Erik Gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
Ort: Umeå

16v kammar

Inlägg av Erik Gustavsson »

vad tror ni om att använda denna typ av kam i en b234 som ska gå som SUGmotor ? skulle de kunna fungera eller är de inget att fundera på ?
effekt ca 250hk, 2,3l
vet att de behövs mkt data för att kunna säga ifall en kamaxel passar in i motor men..


FS324
Passar Volvo B21/B23/B230/B234.

Duration: 324° vid körspel
Lyft: 10.8mm
Nockvinkel: 106°
TDC lyft: 3-3.3mm
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det värkar va väldigt mycke duration men man skulle haft 1.27mm dur då det kan va långa ramper.

lyftet räcker till men du måste beskriva motorn och runtomkring grejorna mer ingående
Erik Gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Erik Gustavsson »

jo
Senast redigerad av Erik Gustavsson den tor sep 17, 2009 12:06 pm, redigerad totalt 3 gång.
VolvoMatte
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons nov 16, 2005 4:20 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av VolvoMatte »

Man hör sällan att någon kör med Professorns omslipskammar till 16V på sugmotor, har han kanske några profiler som skulle passa ett recept som detta? Går FS324 kammarna att köra på std hydraultryckare? Har för mig jag såg att de skulle ha stumma tryckare...Vad har du tänkt använda för tändsystem?
Erik Gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Erik Gustavsson »

skulle tippa på att professorns kammar är dyrare men vad vet jag ? :roll:

MSD 6a samt en blaster 2 spole. den tändningen eller behövs de ?
Original b230a fördelare hallgivare
Skriv svar