vad tror ni om att använda denna typ av kam i en b234 som ska gå som SUGmotor ? skulle de kunna fungera eller är de inget att fundera på ?
effekt ca 250hk, 2,3l
vet att de behövs mkt data för att kunna säga ifall en kamaxel passar in i motor men..
FS324
Passar Volvo B21/B23/B230/B234.
Duration: 324° vid körspel
Lyft: 10.8mm
Nockvinkel: 106°
TDC lyft: 3-3.3mm
16v kammar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 124
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
- Ort: Umeå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21749
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det värkar va väldigt mycke duration men man skulle haft 1.27mm dur då det kan va långa ramper.
lyftet räcker till men du måste beskriva motorn och runtomkring grejorna mer ingående
lyftet räcker till men du måste beskriva motorn och runtomkring grejorna mer ingående
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 124
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
- Ort: Umeå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 21
- Blev medlem: ons nov 16, 2005 4:20 pm
- Ort: Uppsala
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 124
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
- Ort: Umeå