jag och en polare har varsin innovate lc-1 bredbandslambda med digitala mätare.
problemet är att ibland stannar mätaren på 14.9 och när man startar om dom så kan den gå tillbaka till 14.9 och stanna där, sen helt plötsligt kan dom börja funka som vanligt igen.
har nån varit med om de lr vet va de kan va som ställer till de?
problem med innovate
Moderator: backeliten
- chellquist
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag hade problem med min lc-1 att den tappade kalibreringen ofta. Kunde köra nån repa men nästa så var den knäpp.
Har ni jordat allt rätt. Det är grymt noga att lamdan, mätarn och sonden är jordade i samma punkt och även sprutet om det loggas dit.
Det finns hur mycket som helst att läsa på i sticky trådarna på http://www.innovatemotorsports.com/foru ... 17d5a&f=10
Jag fick tillslut bra hjälp av www.hqtec.se som bytte ut min eftersom det fanns nån kalibrerings/jordfel bugg i vissa serienummer på lc-1or.
Vet inte om du blev nå klokare och erat fel verkar ju lite annars mot det jag hade.
Har ni jordat allt rätt. Det är grymt noga att lamdan, mätarn och sonden är jordade i samma punkt och även sprutet om det loggas dit.
Det finns hur mycket som helst att läsa på i sticky trådarna på http://www.innovatemotorsports.com/foru ... 17d5a&f=10
Jag fick tillslut bra hjälp av www.hqtec.se som bytte ut min eftersom det fanns nån kalibrerings/jordfel bugg i vissa serienummer på lc-1or.
Vet inte om du blev nå klokare och erat fel verkar ju lite annars mot det jag hade.
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
jag får se över jordningen. på min bil funkade mitt klockrent förra sommaren. men nu har ja haft lite strul med jordkabeln på batteriet så ja får nog kolla om det är där den strular. allt är jordat på samma ställe (iaf på min, kommer inte ihåg om han gjorde de på sin).
jag har även mejlat hqtech som sålt dom ifall dom känner till felet.
jag har även mejlat hqtech som sålt dom ifall dom känner till felet.
de kanske har nått att göra med att den har gått lite surt nu i vår när vi har mappat?
men polarens har iofs inte gått fett va ja vet...
de som känns mest konstigt är att den går tillbaka till samma värde när man stänger av den. men ibland har de hjälpt att koppla från batteriet så har den gått bra igen, iaf ett tag....
vågar inte riktigt lita på den när vi är ute och mappar som de är nu.
men polarens har iofs inte gått fett va ja vet...
de som känns mest konstigt är att den går tillbaka till samma värde när man stänger av den. men ibland har de hjälpt att koppla från batteriet så har den gått bra igen, iaf ett tag....
vågar inte riktigt lita på den när vi är ute och mappar som de är nu.