Projektrådar med information och bilder om olika byggen
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274 Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:
Inlägg
av moeller » ons apr 01, 2009 11:22 am
Det blir ett litet vatten kyl i vänster hjulhus är det tänkt, så får jag se hur det funkar..
Jimmie Arhammer
BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220 Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg
av Turbokoftan » ons apr 01, 2009 11:33 am
Okej, ja det kan nog funka bra. Går kanske att göra en liten avskiljning i vid tank/kylare där du har möjlighet att tippa ner is vid behov..
Undra hur tryckfallet blir genom cellpaketet? Det blir intressant o höra vilken insugstemp du hamnar på sedan!
Keep it up!
Mvh
jip
För mycket laddtryck
Inlägg: 127 Blev medlem: lör nov 22, 2008 9:17 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:
Inlägg
av jip » mån apr 27, 2009 8:22 pm
Fyfan vad du är kass på att uppdatera tråden Möller, borde nästan avlivas.
Vet ju om att det händer massa smaskiga saker i garaget (förutom när du är för snäll och hjälper andra med sina byggen dvs).
19 dagar till Emmaboda.
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672 Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg
av Mattias J » fre maj 08, 2009 3:35 pm
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 207 Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne
Inlägg
av Theis » lör maj 09, 2009 12:21 am
Racemotorn är i bilen, dock är det väl det enda som hänt ikväll meckat lite sladdar och annat fick han gjort osså.
Notera breakdance JG i bakgrunden (blå sugmotorkadett förare som dönar som en civic v-tec)
Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
Rba
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91 Blev medlem: sön aug 19, 2007 11:53 am
Ort: Moviken
Inlägg
av Rba » lör maj 09, 2009 11:59 am
Mattias J skrev: bla bla
Har sett detta på flera bilar. Vad används det till?
Snyggt grenrör!
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672 Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg
av Mattias J » lör maj 09, 2009 1:13 pm
Rba skrev: Mattias J skrev: bla bla
Har sett detta på flera bilar. Vad används det till?
Snyggt grenrör!
hejsan ..
det är ett sprängbleck eller en så kallad poppoff som släpper ut elaka baktändingar när man kör antilag.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 207 Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne
Inlägg
av Theis » mån maj 11, 2009 7:47 pm
Bilen fick ut och blåsa av sig dammet lite, Tyvärr inte för egen motor än men det kommer. Lämmnade en jimmie som höll på och tokmecka för att hinna få klart sakerna och prova och mappa lite innan Lördag. Tror inte han hinner uppdatera tråden här ordentligt föräns efter emmaboda men jag kan ha fel som vanligt
Bjuder på en bild när den står på egna hjul.
Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624 Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm
Inlägg
av Rogge » mån maj 11, 2009 11:06 pm
ska bli skoj o se den på emmaboda
litar på herr möller att den blir klar!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220 Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg
av Turbokoftan » tis maj 12, 2009 11:15 am
Blir spännande, hoppas man får se något filmklipp på den senare =)
Lycka till inför emmaboda!
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194 Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund
Inlägg
av Stener » tis maj 12, 2009 6:21 pm
Helrätt bygge
hoppas du lyckas bygga in ic och turbo innanför fronten och håller utsidan rätt original, då skulle det bli en sleeper utan dess like!
Chevelle SS -65
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 207 Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne
Inlägg
av Theis » tis maj 12, 2009 9:54 pm
Stener skrev: Helrätt bygge
hoppas du lyckas bygga in ic och turbo innanför fronten och håller utsidan rätt original, då skulle det bli en sleeper utan dess like!
laddluftkylet sitter inbyggt i insuget.
Har lite gay stylingnät liggande kanske sponsrar jimmie med det så ser man inte grenrör eller wastegaten då det är lite synligt som det är nu.
Uppstart tror jag kommer ske inom ngn timme. Han höll på med de sista kablarna när jag åkte där ifrån innan.
På bilden saknas höger strålkastare men den är ditsatt nu iaf.
Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
timmy_r
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82 Blev medlem: mån dec 17, 2007 1:37 am
Ort: Najsum kaa
Kontakt:
Inlägg
av timmy_r » ons maj 13, 2009 12:47 pm
Längtar till lördag =)
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 207 Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne
Inlägg
av Theis » tor maj 14, 2009 5:39 am
Wroooooom
Theis Christiansen
Helsingborg
142 turbo
4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
subbabjörn
För lite laddtryck
Inlägg: 3 Blev medlem: tis dec 30, 2008 11:14 pm
Inlägg
av subbabjörn » fre maj 15, 2009 10:46 am
bara skiten håller ihop
4wd is da shit