Jodå, motorn låter bara kry!peppe skrev:Jag tyck vi provade alla pluggar som fanns, luftade pumpen och grejjade på. Men ni kanske har gjort något mer?mattias skrev:Det blev en god bit över 500 hästar i V8an, precis som ägaren hade tänkt sig. Kurvorna från bänken såg visst skitfina ut med rätt restriktor från turbin. Det är en jäkla skillnad mot när Knickens båtmotor bromsades, då hade ingen koll på läget, inte bra att ha bråttom på en oprovad bänk..
Hoppas fler V8-ägare inser att det inte behövs nå förgyllda super-hightech tändkablar för att få ut effekt ur motorn..
Gustav: Vad är planen med motorn nu och så? Ska den upp i bänken igen nu när det blivit lite mer funktion i bänken, eller ska du meka ihop en fräschare topp först?
Max vrid? Lär skilja en hel del. Men funkar den götta nu så kanske man skulle gulla med Micke, skille vilja köra min volvo en sväng sedan är nog pappa kanske intresserad igen, vad vet jag.
Gustav, Super gött med pulver, att en "enkel" 8v snurra kan mosa på så braAng. frostpluggen så är det nog fan bara JB weld som kan råda bot på problemet.
PS. Du fick inte med dig toppen?
Mvh
Och nu efter att ha kört upp 100-120 liter soppa i bänken törs man kanske lita på att den håller oxå..

Efter att ni bromsade båt-motorn så har vi bytt vattenpump till bänken som gör det hela mycket bättre..
När vi körde v8-an nyss gick det hur fint som helst!
Ehm...
Nej ursäkta, jag har tittat på den flera gånger och tänkt att jag ska ta med den men... senil som man är så glömmer man ju det mesta.
Vet inte riktigt när jag ska ut nästa gång men, jag kan försöka komma ihåg att få med mig den till stan!