Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
Mycket fin bil!
drömmen i en "liten" låda där.
du har möjligtvis inte lite information om spisen som satt i bilen förut?
kökar är inte det en ö utanför åland?
finns de någon "bilkultur" på åland? har släkt där och en liten stuga i Sund (rakt genom green, sista hålet
)
drömmen i en "liten" låda där.
du har möjligtvis inte lite information om spisen som satt i bilen förut?
kökar är inte det en ö utanför åland?
finns de någon "bilkultur" på åland? har släkt där och en liten stuga i Sund (rakt genom green, sista hålet

"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Japp, kökar kommer jag ifrån, pröva googla det å se var ni hamnar
Inget man prövar köra racebil på!
Det finns nog en ganska rejäl bilgultur här ute egentligen, Åland har väl typ europas äldsta bilpark sku jag tro. Men domflesta står bara i garage och är ut en gång per år när det är sommarcruising. det är väl det äldre gardet det. Sen av dom i min ålder kör 99% bmw...
Har inte mycket info om förra motorn, den fick åka cheva pickis ett tag, och lämnade helt orimligt mycket effekt, det är väl allt jag vet om den. Gick väl en hög 4.70 repa på 201m i pickisen tror jag att jag läste någonstans. Martin finns här på forumet (turbo Mothertrucker)
Kul att det finns någon ålandsbekant här!
Karl: Blir lite uppkäftigt stuk!

Det finns nog en ganska rejäl bilgultur här ute egentligen, Åland har väl typ europas äldsta bilpark sku jag tro. Men domflesta står bara i garage och är ut en gång per år när det är sommarcruising. det är väl det äldre gardet det. Sen av dom i min ålder kör 99% bmw...
Har inte mycket info om förra motorn, den fick åka cheva pickis ett tag, och lämnade helt orimligt mycket effekt, det är väl allt jag vet om den. Gick väl en hög 4.70 repa på 201m i pickisen tror jag att jag läste någonstans. Martin finns här på forumet (turbo Mothertrucker)
Kul att det finns någon ålandsbekant här!
Karl: Blir lite uppkäftigt stuk!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
haha kom att tänka på att min morbror har en bilfirma i jomala tror jag de va. inte långt ifrån mariehamn iaf =)
http://www.bilcenter.aland.fi/
Jäkligt kul bil du har iaf!
Hur mycket ungefär får man ge för en jerico låda?
http://www.bilcenter.aland.fi/
Jäkligt kul bil du har iaf!
Hur mycket ungefär får man ge för en jerico låda?
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
har sett att det funnits någon till salu för 30000kr med kåpa och yoke kostar väl lite under 3000$ eller lite över beroende på var man tittar i staterna.. Ofan, så bilcenter e morbror din?
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Nu ska jag inte klottra ner din tråd mer, men lådan är ju superb för de pengarna egentligen! Lycka till med bygget. Kommer följas med glädje!Kökarmicke skrev:har sett att det funnits någon till salu för 30000kr med kåpa och yoke kostar väl lite under 3000$ eller lite över beroende på var man tittar i staterna.. Ofan, så bilcenter e morbror din?
Japp, morbror min som har hand om det.
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 4
- Blev medlem: tis dec 02, 2008 7:58 pm
- Ort: Horred
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Det är lite dåligt med uppdateringar nu jo, har som sagt mest jobbat i 6 veckor. Men pengar behövs ju för att kunna bygga bil!
Siktar på första kjula jo, börjar bli tight med tid men det ska nog gå! Bör få dom sista grejjerna till sprutet på söndag och kardan på onsdag, så tills dess ska jag försöka beta av dom andra sakerna som är kvar att göra.
Lite tråkig uppdatering, men det finns inget att ta kort på just nu
Hur strikta är dom med förarkläder på kjula? Har dojjor, nackkrage å någon hjälm som kanske duger, resten är glömt/förträngt att beställa
Siktar på första kjula jo, börjar bli tight med tid men det ska nog gå! Bör få dom sista grejjerna till sprutet på söndag och kardan på onsdag, så tills dess ska jag försöka beta av dom andra sakerna som är kvar att göra.
Lite tråkig uppdatering, men det finns inget att ta kort på just nu

Hur strikta är dom med förarkläder på kjula? Har dojjor, nackkrage å någon hjälm som kanske duger, resten är glömt/förträngt att beställa

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
med din bil(under 10sek antar ja
) bör du ta med overall,handskar,skor och hjälm, när ja jobba där var det iaf krav på sånt,nytt gäng nu...
hehe vet inte om du har det lr ej men har du inga sidorutor så montera dom! låter kanske skumt men det har faktiskt varit otroligt många som kommer utan rutor, medföljd en varning lr backa tillbaka tyvärr
men som sagt kan vara annorlunda nu..du kan kontakta rod `n custom och fråga! dom är ju arrangörer
mvh tim

hehe vet inte om du har det lr ej men har du inga sidorutor så montera dom! låter kanske skumt men det har faktiskt varit otroligt många som kommer utan rutor, medföljd en varning lr backa tillbaka tyvärr

men som sagt kan vara annorlunda nu..du kan kontakta rod `n custom och fråga! dom är ju arrangörer

mvh tim
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
nu är första provstarten avklarad! ett litet soppaläckage och några droppar från termostathuset bara som måste fixas till, annars verkar allt funka hyffsat bra!
http://www.youtube.com/watch?v=RVxd1J38e0M
http://www.youtube.com/watch?v=RVxd1J38e0M
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Idag vart första provturen avklarad! började dagen med att fixa till allt det sista som behövde göras, sen ställde vi ner den på hjul och knuffade ut den.
När vi lagade oss ut på vägarna sedan kändes allt riktigt bra i bilen, låda och koppling verkade funka som det skulle, men motorn kändes riktigt seg. Vi fick inget laddtryck över huvudtaget.. Åkte tillbaka till garaget och funderade lite, vi försökte få upp laddet på launchen, och körde tryck endast på översidan av membranet för att se om nåt hände. Nä inget hände..
Så när Hjärnstilleståndet släppte och jag skruvade bort filter och rör till turbon konstaterar vi att turbon är sopslut, axeln är krökt, och impellern har gnuggat kompressorhus... Jag har ingen aning om hur det gått till! Ligger inget i filter eller intercooler som skulle kunna orsaka detta vad vi kunde se, och jag kan väl inte vara så jävla vind i huvudet att jag skruvar på en turbo som är slut utan att ha märkt det på hela vintern fast jag pillat med den hur mycket som helst..
Har ingen förklaring på det som hänt, turbon e slut i varje fall... Resten verkar dock funka som det är tänkt!
Så har någon en core till en switser s364a som ligger och skräpar?
Annars kanske jag skulle ha tillgång till en turbo med samma turbin (75mm) Men som är 71.5mm in, och har s400kåpan men blir den åt helvete för stor för min motor?
När vi lagade oss ut på vägarna sedan kändes allt riktigt bra i bilen, låda och koppling verkade funka som det skulle, men motorn kändes riktigt seg. Vi fick inget laddtryck över huvudtaget.. Åkte tillbaka till garaget och funderade lite, vi försökte få upp laddet på launchen, och körde tryck endast på översidan av membranet för att se om nåt hände. Nä inget hände..
Så när Hjärnstilleståndet släppte och jag skruvade bort filter och rör till turbon konstaterar vi att turbon är sopslut, axeln är krökt, och impellern har gnuggat kompressorhus... Jag har ingen aning om hur det gått till! Ligger inget i filter eller intercooler som skulle kunna orsaka detta vad vi kunde se, och jag kan väl inte vara så jävla vind i huvudet att jag skruvar på en turbo som är slut utan att ha märkt det på hela vintern fast jag pillat med den hur mycket som helst..

Så har någon en core till en switser s364a som ligger och skräpar?
Annars kanske jag skulle ha tillgång till en turbo med samma turbin (75mm) Men som är 71.5mm in, och har s400kåpan men blir den åt helvete för stor för min motor?
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek