Men då har jag tid att dra in elen i bilen och sätta upp boxarna och dra lite slang.
Steners Volvo 240, Snart på en gata nära dig.
Japp, Blir dock inte förän nästa vecka någon gång. Hittade inga nitar till lamellcentrumet så tänkte beställa från dalhems och då landade nitarnas pris på 70 kr, frakt på 130 och 50 kr postförskottsavgift. 250 spänn för 8 nitar kändes lite väl så ringde till H2M och dom kunde beställa dessa ifrån Dalhems när dom skickade deras nästa beställning
Vilket var någon gång i början på nästa vecka trodde dom!
Men då har jag tid att dra in elen i bilen och sätta upp boxarna och dra lite slang.
Men då har jag tid att dra in elen i bilen och sätta upp boxarna och dra lite slang.
-
Turbohäcken
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 390
- Blev medlem: tor jan 22, 2009 8:31 pm
- Ort: Robertsfors
m
hade kallt räknat med att du skulle va klar nu 
We have a long way to go and a short time to get there....

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731
Det var tur du sa det
Måste fan rappa på nu, Måste få min bil puttrandes innan Falos och lord_nordkvists så nu blir det ingen sömn på ett tag.
Ska bara kapa upp för vevaxelgivaren, kapa ett ~60mm hål i torpedväggen för att dra nya motorhärvan och sätta upp styrboxar och skarva lite kabel hit och dit sen är det bara att nita om lamellen och sätta dit svänghjul, tryckplatta och lamell och lyfta i och köra
Måste fan rappa på nu, Måste få min bil puttrandes innan Falos och lord_nordkvists så nu blir det ingen sömn på ett tag.
Ska bara kapa upp för vevaxelgivaren, kapa ett ~60mm hål i torpedväggen för att dra nya motorhärvan och sätta upp styrboxar och skarva lite kabel hit och dit sen är det bara att nita om lamellen och sätta dit svänghjul, tryckplatta och lamell och lyfta i och köra
Chevelle SS -65
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
Nitarna skulle komma på tisdag enligt H2M Racing, Tog "ledigt" imorgon så man kan borra ur de gamla nitarna och banka dit de nya. Så imorgon kväll så borde nog motorn vara i lyft kanske med lite tur.
Men man kan ju inte gå rastlös i flera dagar, Så ett nytt projekt är startat tillsammas med Anders. Kommer nog in några bilder lite då och då.
Det är en 745:a som ska bli pickup, Har inga exakta planer på hur vi ska göra utan det blir lite eftersom


Anders håller på att kapa


Volvo familjen samlad. (Iaf projekten, Har varsin Volvo-brukis också)

Men man kan ju inte gå rastlös i flera dagar, Så ett nytt projekt är startat tillsammas med Anders. Kommer nog in några bilder lite då och då.
Det är en 745:a som ska bli pickup, Har inga exakta planer på hur vi ska göra utan det blir lite eftersom


Anders håller på att kapa


Volvo familjen samlad. (Iaf projekten, Har varsin Volvo-brukis också)

Chevelle SS -65
Hur går det? Jag är ute o åker med min nu
med oljetryck o allt..
We have a long way to go and a short time to get there....

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731
Var ute o åkte i en annan 240 Turbo i går där det slirade på kopplingen... så mer än 370NM ska den ge i allafall..
We have a long way to go and a short time to get there....

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731
Vad jag vet så har det hänt nånting i allafall..
We have a long way to go and a short time to get there....

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731

http://www.garaget.org/?car=40729
http://www.garaget.org/?car=40731
Ja nu har det faktiskt hänt en del. elen är nästan klar, ska jordas lite och dra +15 spänning till sprutet ifrån en säkring som jag inte vet vilken det är så måste göra klart resten av elen så jag kan mäta säkringarna.
Har satt dit batteri, IC, tryckrör, kylare och slangar, fläkt, LMM, luftfilter, fjäderbensstag, fuelrail, ställbar BTR, bränsleslangar, nya spridare.
det som återstår är att göra klart oljesystemet, har köpt oljeförflyttare och oljefilterhållare sedan tidigare och nu var jag precis och hämtade 1/2" anslutningar, tätningsbrickor och oljeslangar på JRS Motor men då visade det sig att det inte var 1/2" på termoblocket så nu har jag kapat isär några 1/2" anslutningar som jag tänkte svetsa fast på termoblocket men det gick inge vidare med mina värdelösa MIG så har försökt fått tag på lord_nordkvist som har tillgång till lite värre grejer men verkar som han supit bort telefonen.
Så ser läget ut just nu, inga bilder denna gång för jag hade inge batteri i kameran men ska väl få upp ett några bilder i veckan.
Har satt dit batteri, IC, tryckrör, kylare och slangar, fläkt, LMM, luftfilter, fjäderbensstag, fuelrail, ställbar BTR, bränsleslangar, nya spridare.
det som återstår är att göra klart oljesystemet, har köpt oljeförflyttare och oljefilterhållare sedan tidigare och nu var jag precis och hämtade 1/2" anslutningar, tätningsbrickor och oljeslangar på JRS Motor men då visade det sig att det inte var 1/2" på termoblocket så nu har jag kapat isär några 1/2" anslutningar som jag tänkte svetsa fast på termoblocket men det gick inge vidare med mina värdelösa MIG så har försökt fått tag på lord_nordkvist som har tillgång till lite värre grejer men verkar som han supit bort telefonen.
Så ser läget ut just nu, inga bilder denna gång för jag hade inge batteri i kameran men ska väl få upp ett några bilder i veckan.
Chevelle SS -65
Lite bilder då.
Fick bygga en egen adapter då jag inte hittade någonstans där dom sålde dom. Var M14 x 1,5 gäng i original termoblock och 1/2" på oljeslangar, oljefilterförflyttare, oljefilterhållare och oljekylare.

Så blev det.

Adaptrarna på plats på termoblocket med lite temperaturtålig gul tätningsmedel.
Jaha också lite bilder på annat som hänt sedan jag uppdaterade sist.

Shortshift monterad, Funkar riktigt bra!

Motorrummet som det ser ut nu. Bränslefilter, bränsleslangar, BTR, fuelrail monterades häromdagen. Sen slängde jag dit ett fjäderbensstag, ic och kylare och kylarslangar. Tryckrören på turbosidan är klar men på insugsidan är det inte klart ännu.

LMM och luftfilter också monterat. Får tacka lord_nordkvist för flexslangen, funkade ganska bra. Var lite problem att få den att stanna kvar på LMM:en då den är 80mm och slangen är 76mm men det ska nog funka. Är väldigt tight med fläkten men ska försöka dra någon rem eller något så fläkten får frigång.

Hårfönen som kommer användas till besiktning och troligen tills den nya toppen är klar (531-topp som ska portas, i med 38mm avgasventiler, mirafräsas och ev. riktplanas om det behövs) men det blir ett projekt som ska fixas i vinter.

Det var allt för nu. Blir nog lite med skruva imorgon, Men nu ska det ölas
Skål på er!
Fick bygga en egen adapter då jag inte hittade någonstans där dom sålde dom. Var M14 x 1,5 gäng i original termoblock och 1/2" på oljeslangar, oljefilterförflyttare, oljefilterhållare och oljekylare.

Så blev det.

Adaptrarna på plats på termoblocket med lite temperaturtålig gul tätningsmedel.
Jaha också lite bilder på annat som hänt sedan jag uppdaterade sist.

Shortshift monterad, Funkar riktigt bra!

Motorrummet som det ser ut nu. Bränslefilter, bränsleslangar, BTR, fuelrail monterades häromdagen. Sen slängde jag dit ett fjäderbensstag, ic och kylare och kylarslangar. Tryckrören på turbosidan är klar men på insugsidan är det inte klart ännu.

LMM och luftfilter också monterat. Får tacka lord_nordkvist för flexslangen, funkade ganska bra. Var lite problem att få den att stanna kvar på LMM:en då den är 80mm och slangen är 76mm men det ska nog funka. Är väldigt tight med fläkten men ska försöka dra någon rem eller något så fläkten får frigång.

Hårfönen som kommer användas till besiktning och troligen tills den nya toppen är klar (531-topp som ska portas, i med 38mm avgasventiler, mirafräsas och ev. riktplanas om det behövs) men det blir ett projekt som ska fixas i vinter.

Det var allt för nu. Blir nog lite med skruva imorgon, Men nu ska det ölas
Chevelle SS -65


