Har hållit på och meka med min amazon har bytt till en b20 som bara vill gå på 2 burkar
Det jag har bytt är fördelare rotor fördelarlock tändkablar tändstift tändspolen samt kollat så allt stämmer maskinellt , att kammen sitter rätt mot veven och fördelar drevet sitter som det ska allt är rätt inställt men den vill bara gå på 2 burkar. men om man tar bort stiften och kör den på startmotorn så tänder alla stiften men sen när man skruvar dit dom igen och startar den så går den bara på 2an och 3an 1och 4an är totalt döda. har kollat kompressionen och den är som den ska ? Har slut på idèer nu så jag undrar om nån av er har haft samma problem och några idèer som ni kan dela med er av så vore jag mycke tacksam !
VolvoAnton skrev:Har hållit på och meka med min amazon har bytt till en b20 som bara vill gå på 2 burkar
Det jag har bytt är fördelare rotor fördelarlock tändkablar tändstift tändspolen samt kollat så allt stämmer maskinellt , att kammen sitter rätt mot veven och fördelar drevet sitter som det ska allt är rätt inställt men den vill bara gå på 2 burkar. men om man tar bort stiften och kör den på startmotorn så tänder alla stiften men sen när man skruvar dit dom igen och startar den så går den bara på 2an och 3an 1och 4an är totalt döda. har kollat kompressionen och den är som den ska ? Har slut på idèer nu så jag undrar om nån av er har haft samma problem och några idèer som ni kan dela med er av så vore jag mycke tacksam !
Jo gjorde precis som dom sa i boken . He i ettan i öd i kompressions takten. och sjustera 1 2 3 och 5ventilen . sen fyrans kolv i öd kompressionstaken 4 6-7-8e ventilerna. 0.40 ve bladmåtte.
Japp det gör den ! . har kollat det där minst 15 gånger.. har hålligt på med det här problemet i ca 4 månader så har kollat allt några gånger. allt det där stämmer ! tror själv att det kan vara toppen som är sne eller nått? är inte säker men ska kolla upp kompressionen igen imorgon.
vad ska den ligga på en Helt standard motor?
okej . om den ligger på va 10.8-11.2 tro ja de va på den förra gången ja kollade men då är det lite lite ?
är inte helt hajj på det här den. men när man gör själva testet hur många gånger ska man vri runt motorn för att få det "rätta" trycket?
VolvoAnton skrev:okej . om den ligger på va 10.8-11.2 tro ja de va på den förra gången ja kollade men då är det lite lite ?
är inte helt hajj på det här den. men när man gör själva testet hur många gånger ska man vri runt motorn för att få det "rätta" trycket?
Alla stift borta ..en som kör på startmot och håller fullgas ,för den lätt ska få luft in ...resten kan du väl