Jag och Nyman hade ett bra sen-mek igår. Målet var att bara byta snabb byta länkarmarna till boxade bärarmar. Besiktningen vill att det skall vara tii spec när man regbesiktar med 110kw. Jonas dök upp å vipps hade vi bakvagnen nere i ett huj.
Svetsare som han är så kollade han in min inköpta boxadebärarmar och sa dom är hemsvetsade va?
Dom brukar slå sej å bli snea när man svetsar på dom. Mycket riktigt när vi mätade på dom så stämde inte mycket. Det kommer bli jobbigt att få i nylonbussningarna på dom där

1 cm för smalt mellan bussningarna...
Iväg på ok för att tvätta av skiten och sen hamnade vi på röbäcksgaraget där jag tror lokala 02eliten Bosse, FSR-skog och Robban hade spontanträff. Jodå dom hade sett problemet förr och bara pressa isär armen med domkraft och montera ihop och kör blev resultatet av snacket.
Det blev ett typisk halogenmek ute i gruset med domkraften. Nu håller dom iallafall rätt mått 26,5cm och blev synbart rakare men inte 100%.
Får se senare efter helgen om det gå att vålda dit eller om nylonet kräver 100%.
3 sena garagekvällar och garageluncher den här veckan. Nu blir det paus tills efterhelgen
Stort tack till 02maffian. Så grymt att man kan få fråga erfarna så man inte behöver grubbla ihjäl sej på varenda beslut ...