chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

bmw02touring skrev:Stort grattis, Nu vill vi se bilder.
Har du bokat tid för Reg bes ännu?
Bilder finns de oxå, tror jag!

Om CH inte skräller, så är ingen tid bokad vad jag hört. Saknas lite sillisar, lite klammer, och en fungerande intercooler. Där är vi nu! Och ett avgas fattas oxå, jaja, de finns ju en lista i tråden! 8)
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Kvällens lista!

IC-montering (tillverka fästen osv)
Mäta ut hur mycket silikonslang som skall beställas
Avgassystem
Mittkonsolmek
Tryckrör (dumpventil)

Vi startar upp speedshopen efter 20:30! :thumbright:

EDIT: Denna lista blev lagd på framtiden en dag eller två. :?
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Lägger ut lite bilder på det senaste meket. Det har blivit några kvällar i garaget och listan krymper. Allt tar längre tid än det borde, men bra blir det

Ic mek och tryckrör. Jag å Nicke fixade med hålsåg och vinkelslip. Ludde på JB-svets brände ihop alu detaljerna på ett föredömligt sätt :thumbright:
Bild
Bild
Bild
Bild
600mm IC passar ganska bra runt volvo 240 kylaren och ryms mellan lysena om man har raktbakåt anslutningar :lol:
Senast redigerad av chellquist den tor maj 14, 2009 12:56 pm, redigerad totalt 1 gånger.
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Inlägg av jol »

chellquist skrev: Ic mek och tryckrör. Jag å Nicke fixade med hålsåg och vinkelslip. Ludde på JB-svets brände ihop alu detaljerna på ett föredömligt sätt :thumbright:
Smart och snyggt
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Customröret blev bra på bild! :thumbright:
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Snygg lösning för att fixa anslutningarna till ICn. :thumbright:
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

bmw02touring skrev:Snygg lösning för att fixa anslutningarna till ICn. :thumbright:
Tackar. Vad har du för motorkuddar Carnesköld?
Min motor sitter rför mjukt med orginalkuddarna, måste komma på nått stadigare.
Tips anyone
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

chellquist skrev:
bmw02touring skrev:Snygg lösning för att fixa anslutningarna till ICn. :thumbright:
Tackar. Vad har du för motorkuddar Carnesköld?
Min motor sitter rför mjukt med orginalkuddarna, måste komma på nått stadigare.
Tips anyone
Har oxå problem med att motorn sitter och ruppar, har satt en extra kudde i framkant och ett stag upp till överkanten på blocket under grenröret. då blev det lite stadigare. Har hört att man kan ta kuddar från Volvo Valp, de ska vara hårda och bra. Annars finns det ju kuddar på Ireland Engineering.

//N
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

momentstag är melodin
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Bilder eller tips på vart man sätter ett stag smidigt.

Framvagnsbalken upp till under toppen eller?
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

bmw02touring skrev:
chellquist skrev: Tackar. Vad har du för motorkuddar Carnesköld?
Min motor sitter rför mjukt med orginalkuddarna, måste komma på nått stadigare.
Tips anyone
Har oxå problem med att motorn sitter och ruppar, har satt en extra kudde i framkant och ett stag upp till överkanten på blocket under grenröret. då blev det lite stadigare. Har hört att man kan ta kuddar från Volvo Valp, de ska vara hårda och bra. Annars finns det ju kuddar på Ireland Engineering.

//N
Har en polare som kör valpkuddar i sin Opel, funkar skitbra! koster 400st tror jag :)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Jag och Nyman hade ett bra sen-mek igår. Målet var att bara byta snabb byta länkarmarna till boxade bärarmar. Besiktningen vill att det skall vara tii spec när man regbesiktar med 110kw. Jonas dök upp å vipps hade vi bakvagnen nere i ett huj.
Svetsare som han är så kollade han in min inköpta boxadebärarmar och sa dom är hemsvetsade va?
Dom brukar slå sej å bli snea när man svetsar på dom. Mycket riktigt när vi mätade på dom så stämde inte mycket. Det kommer bli jobbigt att få i nylonbussningarna på dom där :doh: 1 cm för smalt mellan bussningarna...

Iväg på ok för att tvätta av skiten och sen hamnade vi på röbäcksgaraget där jag tror lokala 02eliten Bosse, FSR-skog och Robban hade spontanträff. Jodå dom hade sett problemet förr och bara pressa isär armen med domkraft och montera ihop och kör blev resultatet av snacket.
Det blev ett typisk halogenmek ute i gruset med domkraften. Nu håller dom iallafall rätt mått 26,5cm och blev synbart rakare men inte 100%.
Får se senare efter helgen om det gå att vålda dit eller om nylonet kräver 100%.

3 sena garagekvällar och garageluncher den här veckan. Nu blir det paus tills efterhelgen

Stort tack till 02maffian. Så grymt att man kan få fråga erfarna så man inte behöver grubbla ihjäl sej på varenda beslut ...
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Grubbla gör du alltid, de kommer du aldrig o bli frisk ifrån. :hihi:

Men de blev bra de där, vi ska nog få dit de där bärarmarna! ;)
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Inlägg av Nyberg_ »

aha då vet man vilka man ska fråga när jag ska svetsa mina :P
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

billet skrev:aha då vet man vilka man ska fråga när jag ska svetsa mina :P
Svetsa bara dit ett stadigt plattjärn mellan "örorna" innan du börjar boxa så det inte drar sej.
Skriv svar