Fan va fränt Kul att du fick fart på den så tidigt på sesången,, Önskar dig många decimaler och lycka till på bromsningen .. Själv väntar jag på mitt block som är på borrning .. Hinner nog ikapp dig sen
Det blir film på provkörning när det finns lite laddtryck med i bilden.
kan inte riktigt bestämma mig om jag ska bromsa motorn som den är nu eller om jag ska vänta tills jag bytt stakar kolvar och kam..
det är de 3 grejor som måste bytas så fort som möjligt i motorn.
Sen måste även en ny converter skaffas. Den jag har nu stallar 800, så den är ju inte så kul.
vet inte riktigt i vilken ordning jag ska göra allt bara..
det är ju pengarna som styr.
Idag har jag iaf gjort ett stöd/ställ för att skruva fast automatlådor i så man kan skruva med dom på ett vettigt vis.
Jag trodde du hade bytt kolvar och sånt, fusk det är därför man ligger efter då . Jag har en converter och riktig ingående axel till den med anti balloon och skit som stallar 4000. Men den lär in på service har börjat slira men billig är den och typ danielsson kan fixa den i ett nafs.
har inte fått svar på mitt PM från sikko ännu men jag rev ur lådan ur Oldsen idag iaf och kollade utväxling i den.. det satt 1,76:1 i den..
så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
Blom142 skrev:har inte fått svar på mitt PM från sikko ännu men jag rev ur lådan ur Oldsen idag iaf och kollade utväxling i den.. det satt 1,76:1 i den..
så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
Det stämmer det finns axel som skall passa både 1.76 och 1.82
Jag har en sån från B.M
ok. sen är det en liten bussning jag undrar över som man tydligen ska ha om man ska ha turbo splines i en PG..
men man måste visst fräsa/borra upp så den passar..
men det står att vissa convertrar har den bussningne i sig så då behövs det inte.. eller har jag fattat fel??
Nu har du på strul med nätet igår. Den här axeln ska passa båda det är en bussning man har sitter på axeln det är nog den som du byter tror jag. Kan fota idag så får du se hur det ser ut. Pg splines och th splines skiljer på converter helt min andra converter har jag th splines de är lite grövre. Turbo splines har jag aldrig sett. Men min axel hör till den converern.