blev
Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h
Tack så mkt sikko.
Det blir film på provkörning när det finns lite laddtryck med i bilden.
kan inte riktigt bestämma mig om jag ska bromsa motorn som den är nu eller om jag ska vänta tills jag bytt stakar kolvar och kam..
det är de 3 grejor som måste bytas så fort som möjligt i motorn.
Sen måste även en ny converter skaffas. Den jag har nu stallar 800, så den är ju inte så kul.
vet inte riktigt i vilken ordning jag ska göra allt bara..
det är ju pengarna som styr.
Idag har jag iaf gjort ett stöd/ställ för att skruva fast automatlådor i så man kan skruva med dom på ett vettigt vis.
Det blir film på provkörning när det finns lite laddtryck med i bilden.
kan inte riktigt bestämma mig om jag ska bromsa motorn som den är nu eller om jag ska vänta tills jag bytt stakar kolvar och kam..
det är de 3 grejor som måste bytas så fort som möjligt i motorn.
Sen måste även en ny converter skaffas. Den jag har nu stallar 800, så den är ju inte så kul.
vet inte riktigt i vilken ordning jag ska göra allt bara..
det är ju pengarna som styr.
Idag har jag iaf gjort ett stöd/ställ för att skruva fast automatlådor i så man kan skruva med dom på ett vettigt vis.
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
NÄ, stakarna går på övertid vid 600hk tyvärr, kolvarna vill nog inte ha mer heller.tim gustavsson skrev:bör inte kolvar och stakar hålla ändå? ja röstar för en ny converter, nu vet ja inte vad för kam du har men ändå.
Mvh Tim
med med fina kolvar och bätte stakar och en kam som inte inte är rund så borde det bli fint mos i maskin..
Om någon springer på en vettig turbin med minimum stall på 3000-4000 så är det bara att hojta till.
samma sak om någon har en ingående axel till powerglide med TH splines.
Jag trodde du hade bytt kolvar och sånt, fusk det är därför man ligger efter då
. Jag har en converter och riktig ingående axel till den med anti balloon och skit som stallar 4000. Men den lär in på service har börjat slira men billig är den och typ danielsson kan fixa den i ett nafs.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
har inte fått svar på mitt PM från sikko ännu men jag rev ur lådan ur Oldsen idag iaf och kollade utväxling i den.. det satt 1,76:1 i den..
så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
Det stämmer det finns axel som skall passa både 1.76 och 1.82Blom142 skrev:har inte fått svar på mitt PM från sikko ännu men jag rev ur lådan ur Oldsen idag iaf och kollade utväxling i den.. det satt 1,76:1 i den..
så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
Jag har en sån från B.M

Nu har du på strul med nätet igår. Den här axeln ska passa båda det är en bussning man har sitter på axeln det är nog den som du byter tror jag. Kan fota idag så får du se hur det ser ut. Pg splines och th splines skiljer på converter helt min andra converter har jag th splines de är lite grövre. Turbo splines har jag aldrig sett. Men min axel hör till den converern.
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko