varvproblem MS-V3

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
kallevedlund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
Ort: Örebro

varvproblem MS-V3

Inlägg av kallevedlund »

Har lite problem med polarens motor med ms.
Motorn är en 1JZ och setuppen är följande
30-1 hjul med givare från BMW m50
wastefire med original COP

problemet är förmodligen brus på triggersignalen. Hade tidigare brus som jag identifierade i loggen och justerade då pottarna på kortet och det gick genast mycket bättre.
Jag kan nu inte se att det är brus i loggen men tändningen klipper/spikar vid ca 7200. Varvtalet har någongång spikat till 45000 rpm.... har försökt justera vidare på pottarna men utan framgång.. ideer?

Kan maila loggfil om det är intressant...
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

Har du tillverkat triggerhjulet själv?
Erik Englund

Dahlbäck Racing
Användarvisningsbild
kallevedlund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
Ort: Örebro

Inlägg av kallevedlund »

Erikk skrev:Har du tillverkat triggerhjulet själv?
både ja och nej, hjulet är ett nytt drev, så delningen är exakt.... och centrerat... har varit med om problem med delningen tidigare och då har det inte blivit som nu... bilen går perfekt upp till just det varvtalet..

kan det vara att givaren måste sitta närmare?
Icee
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: sön dec 09, 2007 3:24 pm
Ort: Finland, Vasa

Inlägg av Icee »

Har exakt samma problem med mitt ms 2.2 med 60-2 hjul och en ellen givar.

Hadde inga problem ifjol. Min har då man legat på 3000varv fått störning till 8000.

Medela gärna om du hittar lösning
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Inlägg: 938
Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

Provat att polvänt givaren?
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Användarvisningsbild
kallevedlund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
Ort: Örebro

Inlägg av kallevedlund »

backeliten skrev:Provat att polvänt givaren?
nej, det har jag inte gjort... får kolla om det går utan att riva sönder härvan..
nu är den kopplad så att den gula kabeln från originalkablaget till m50 är signal och svart jord.. :roll:
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Inlägg: 938
Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

Du kan vända i boxen också.

Du har två signaler VR och VRINV som ska kopplas till TSEL
så du kan prova byta där slipper du riva i härvan

Men gul är jord o svart är signal på BMW givare..
Har man så ska det sitta en bygel mellan VRINV och TSEL i boxen
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Skriv svar