Har lite problem med polarens motor med ms.
Motorn är en 1JZ och setuppen är följande
30-1 hjul med givare från BMW m50
wastefire med original COP
problemet är förmodligen brus på triggersignalen. Hade tidigare brus som jag identifierade i loggen och justerade då pottarna på kortet och det gick genast mycket bättre.
Jag kan nu inte se att det är brus i loggen men tändningen klipper/spikar vid ca 7200. Varvtalet har någongång spikat till 45000 rpm.... har försökt justera vidare på pottarna men utan framgång.. ideer?
Kan maila loggfil om det är intressant...
varvproblem MS-V3
Moderator: backeliten
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
både ja och nej, hjulet är ett nytt drev, så delningen är exakt.... och centrerat... har varit med om problem med delningen tidigare och då har det inte blivit som nu... bilen går perfekt upp till just det varvtalet..Erikk skrev:Har du tillverkat triggerhjulet själv?
kan det vara att givaren måste sitta närmare?
- backeliten
- MS-Guru
- Inlägg: 938
- Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- Kontakt:
- kallevedlund
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 10:23 am
- Ort: Örebro
- backeliten
- MS-Guru
- Inlägg: 938
- Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- Kontakt:
Du kan vända i boxen också.
Du har två signaler VR och VRINV som ska kopplas till TSEL
så du kan prova byta där slipper du riva i härvan
Men gul är jord o svart är signal på BMW givare..
Har man så ska det sitta en bygel mellan VRINV och TSEL i boxen
Du har två signaler VR och VRINV som ska kopplas till TSEL
så du kan prova byta där slipper du riva i härvan
Men gul är jord o svart är signal på BMW givare..
Har man så ska det sitta en bygel mellan VRINV och TSEL i boxen
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
jonas.back(at)swetune.se