B20 Mean Machine... 2.5L
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: fränt
Tackar..jiiim skrev:imponerande![]()
b20 är manligt

Själva bilen har hamnat lite på efterkälken... Det var en litem gosse som bröt sönder gamla plasten därbak, tänkte med på att det såg lite kralligt ut... Skulle vart fint med lister och org röda stolar därfram med och lite frächare dörrsidor... Tack iaf...effe skrev:imponerad av dina jobb men på volvon fixa nummerbelysning och avgasröret " ljuddämparn " ser tråkigt ut på en så fin bil cool bil mvh effe

-------
Börjat nc lätta stakar nu... 2 skrot men börjar närma sej nu, råka ta lite för mkt bara... Har 8 hela stakar att leka med..



Så här såg det ut i fräsen...
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tning1.JPG[/img]
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tning3.JPG[/img]
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tning2.JPG[/img]
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Vägt en av dom färdiga stakarna... 636gram org väger 736 gram och fräst ej putsad skake väger 655 gram... Får se vart man hamnar i vikt när dom är klara...
Glömde tyvär väga den första staken innan ja putsade bort smides kanterna... Tagit ganska minimalt med material överallt.. Blir inte riktigt rent i fräsen, men det blir bra iaf..
Bredden är 13.4 ca.. Ung som en b230 16v stake..
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tning4.JPG[/img][/img]


[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tning4.JPG[/img][/img]
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hej
Fina jobb du gör
ser super fint ut , Blir det sugmotor nu??? alltid kul och titta vad du gör i fräsen / svarven
MVH calle

ser super fint ut , Blir det sugmotor nu??? alltid kul och titta vad du gör i fräsen / svarven

MVH calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: Hej
Tackar..calle Bengtsson skrev:Fina jobb du gör![]()
ser super fint ut , Blir det sugmotor nu??? alltid kul och titta vad du gör i fräsen / svarven![]()
MVH calle


Sugmotor är det tänkt att bli av det här...

_____
Fått fram 4 st stakar som ligger på mellan 636 till 639 gram, för att ha nått att jämföra med väger en vevstaks mutter 7gram inte riktigt nöjd än med det... Lite grovputs på dom just nu, ska bli lite snyggare är det tänkt... Tänkte även slipa bort det onödiga som sticker ut från bultarna med... är nog ca 3-5 gram där... Det märks...
[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... tning5.JPG[/img]
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 294
- Blev medlem: lör apr 12, 2008 8:43 pm
- Ort: hörnefors
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Det blir dellorto är det tänkt till att börja med... Sen om man inte är nöjd med effekten kan man ju alltid bygga nytt igen och hinka dit en turbo..A.Kronberg skrev:inte för att det är nån garanti att det håller men KG säljer ju likadana stakar som är lättade 100g och om dom vågar sälja dom så borde det ju finnas en viss hållbarhet![]()
kommer du att köra med gasare eller blir det insprutning så att du får användning av spjällen med dom vackra trattarna??

Ingen mening att oroa sej före det smällt..Tiiiseen skrev:ka har väll aldrig tvivlat på nått som du har gjort förutRoger Persson skrev: Har man filar för mkt tro?N¨ån som tvivlar på hålbarheten?
mvh Tamminen

-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: ons dec 12, 2007 11:03 pm
Hej Roger!
Jag gjorde så på ett par saab stakar en gång fast jag spände staken invändigt på storänden i svarven och körde med ett radiestål. Den motorn lämnade 233 hk och gick ca 5 rallycross tävlingar innan en stake tittade ut genom blocket. Det var även standard slag på veven så det var ju bra stakförhållande.
Jag gjorde så på ett par saab stakar en gång fast jag spände staken invändigt på storänden i svarven och körde med ett radiestål. Den motorn lämnade 233 hk och gick ca 5 rallycross tävlingar innan en stake tittade ut genom blocket. Det var även standard slag på veven så det var ju bra stakförhållande.
Haha ja de va tider deRoger Persson skrev:Det blir dellorto är det tänkt till att börja med... Sen om man inte är nöjd med effekten kan man ju alltid bygga nytt igen och hinka dit en turbo..A.Kronberg skrev:inte för att det är nån garanti att det håller men KG säljer ju likadana stakar som är lättade 100g och om dom vågar sälja dom så borde det ju finnas en viss hållbarhet![]()
kommer du att köra med gasare eller blir det insprutning så att du får användning av spjällen med dom vackra trattarna??
Ingen mening att oroa sej före det smällt..Tiiiseen skrev: ka har väll aldrig tvivlat på nått som du har gjort förutmvh Tamminen
Du var ju med när ja brände kolven i 2.1 liters maskinen om ja inte mins fel.. he he..

- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Tjenare!Lill Grottis skrev:Hej Roger!
Jag gjorde så på ett par saab stakar en gång fast jag spände staken invändigt på storänden i svarven och körde med ett radiestål. Den motorn lämnade 233 hk och gick ca 5 rallycross tävlingar innan en stake tittade ut genom blocket. Det var även standard slag på veven så det var ju bra stakförhållande.
Funderat lite på vart dom gick sönder dina stakar..?
Hur pass mkt var dom lättade?
Var det 2.3 liters maskin?
Tänkt göra ett litet press test på hur styva dom är..
Ett vrid test och ett drag test..
Får se om man över lever..

Känns synd att inte andvända dom när man lagt ner massa tid på det..
Det går segt.. Blivit lite för mkt brukis mek sista tiden..Tiiiseen skrev:Haha ja de va tider deRoger Persson skrev: Det blir dellorto är det tänkt till att börja med... Sen om man inte är nöjd med effekten kan man ju alltid bygga nytt igen och hinka dit en turbo..
Ingen mening att oroa sej före det smällt..Du var ju med när ja brände kolven i 2.1 liters maskinen om ja inte mins fel.. he he..
hur går de med filandet nu då?

-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: ons dec 12, 2007 11:03 pm