2009 blir premiäråret för Umeå Motor Week. Det kommer att bli en vecka med träffar och aktiviteter både på land och vatten under hela vecka 26. För att nämna några exempel så blir det bilträff vid Ersboda Folkets Hus måndagkväll, Sommaren i City med MC crusing och Wolfman Jack på scen mitt i centrala Umeå på torsdagkväll. Veckan avslutas med Wheels Nat’s Norr på Noliafältet
på lördagen och en crusingkväll arrangerad av Umeå C på lördagskvällen. Planen är att detta ska bli ett årligt återkommande event och att programmet ska kunna utökas för varje år.
Steve.. Jag tror de finns en taktisk marknadsföringsplan med att använda samma namn som vi jobbat upp under dessa år. Hoppas bara att dom gör rätt för namnet! Alltid trevligt med mera motor i Västerbotten.
Svängen förbi Apberget är den del av cruisingen som Umeå C arrangerar. Deras tanke med den är att det i första hand ska vara hobbyfordon som på dagen varit på Wheels träffen som ska glida förbi där. Finns nog inte några regler egentligen, men som jag förstått det så är det för att undvika pilsnerhäckar och andra oseriösa vagnar som man försökt sätta upp regler. Fina europeer funkar också!
Det brukar stå vakter före torget och vinka bort dom som dom inte tycker platsar där
Och snälla ha lite självkritik oxå
Om ni blir bortvinkade så finns det säkert en anledning för det oxå
Småtjejerna som stod som vakter vid apberget ifjol stoppade några nyare corvetter och camaro, men släppte förbi ett par rostiga merca 123:or... Så nog kan man bi bortvinkad utan större anledning också
Evighetsprojekten If it has tits or wheels it will give you problems
Steve skrev:Småtjejerna som stod som vakter vid apberget ifjol stoppade några nyare corvetter och camaro, men släppte förbi ett par rostiga merca 123:or... Så nog kan man bi bortvinkad utan större anledning också
Jag tror både du och jag är överens vad som ska in på torget och inte
Sedan så har vakterna "småtjejerna" ett inte allt för roligt jobb då många som blivit avvisade blir riktigt otrevliga
(Jag skulle då inte vilja stå där och dirigera)
Att sedan nån Corvette eller Camaro blivit bortvinkade så kan det ju hända att det blir fel i stridens hetta
Eller så tycker dom inte om Camaros