chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25
- chellquist
- Forumsberoende
- Kontakt:
Nu är det fest. 02an har klarat regbesiktningen. Det blev lite rörigt för jag fick sticka hem och hämta sida2 på bromspappret för det framgick inget laddtryck på sida 1.
Ikorta drag så kollades chassinummer, motornummer och vikt på bilen. Sen upp på lyften och okulärbesiktning av fram/bakvagn samt bromsarna fram. Med mej hade jag bromsningsprotokoll och regnummer på de bilarna jag plockat bakvagn/framvagns delarna ifrån samt http://medlem.spray.se/bmw02hemsida/hpb ... nsdata.gif
Sen fick jag fylla i ett intyg med information på vilka ändringar jag gjort
Håller på leta tid för vanliga besikting också och då kollas väl avgas - bromsar och allt annat krafs.
Efter det så får man mappa tillbaka så den tål gaspedalen igen
Ikorta drag så kollades chassinummer, motornummer och vikt på bilen. Sen upp på lyften och okulärbesiktning av fram/bakvagn samt bromsarna fram. Med mej hade jag bromsningsprotokoll och regnummer på de bilarna jag plockat bakvagn/framvagns delarna ifrån samt http://medlem.spray.se/bmw02hemsida/hpb ... nsdata.gif
Sen fick jag fylla i ett intyg med information på vilka ändringar jag gjort
Håller på leta tid för vanliga besikting också och då kollas väl avgas - bromsar och allt annat krafs.
Efter det så får man mappa tillbaka så den tål gaspedalen igen
Senast redigerad av chellquist den tor jun 18, 2009 10:39 am, redigerad totalt 1 gånger.
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
-
- Sävar Turbo Racing
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Riktigt stort grattis, Varför gjorde de inte vanliga bes samtidigt som Regbes? Verkar ha varit en petig bes.man som ville ha regnr på bilarna du plockat delar ifrån.
Var har du varit och bromsat bilen och hur mycket effekt gav den vid olika ladd?
Var har du varit och bromsat bilen och hur mycket effekt gav den vid olika ladd?
Niclas Carnesköld
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Tobias Lindqvist
- För mycket laddtryck
- chellquist
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jo det var lite petigt. Regnummrerna hade jag med mej för att underlätta hans arbete med att fylla i protokollet. Det gäller ju att göra det enkelt för besiktningsmannen. Det sista jag ville var att han börjar skarpa efter nummer på alla prylar som bakvagn och fjäderben, hjullager drivaxlar mm.bmw02touring skrev:Riktigt stort grattis, Varför gjorde de inte vanliga bes samtidigt som Regbes? Verkar ha varit en petig bes.man som ville ha regnr på bilarna du plockat delar ifrån.
Bromspappret sa 96kw på hjulen och då har han skrivit motoreffekt 96kw i regpappret och inte 110kw är det jag ville ha

Det fanns inga tider för vanliga besiktningen så dom hänvisade mej till dropin stationen på ersboda men jag han inte med det.
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Volvon väger 1190kg med 30 liter i tanken och utan mig i.Jonny Karlberg skrev:Och hur mycket skiljer det i vikten mellan bmwn å vofflan?
BMW;n vägde 1090kg med kanske samma i tanken och utan CH i. Båda på samma våg. (Bilprovningen) Dessutom när jag provkörde satt CH bredvid och AA i baksätet. Jag har ju "bara" vart själv (98kg) i Vofflan, men de är ju svårt att veta ändå. Sak samma, dom är gatlagliga!

M10 for the win 

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- JonasLinder
- Forumsberoende