chellquist BMW 2002 turbo - dynonrapport sid25

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Nu är det fest. 02an har klarat regbesiktningen. Det blev lite rörigt för jag fick sticka hem och hämta sida2 på bromspappret för det framgick inget laddtryck på sida 1.

Ikorta drag så kollades chassinummer, motornummer och vikt på bilen. Sen upp på lyften och okulärbesiktning av fram/bakvagn samt bromsarna fram. Med mej hade jag bromsningsprotokoll och regnummer på de bilarna jag plockat bakvagn/framvagns delarna ifrån samt http://medlem.spray.se/bmw02hemsida/hpb ... nsdata.gif

Sen fick jag fylla i ett intyg med information på vilka ändringar jag gjort

Håller på leta tid för vanliga besikting också och då kollas väl avgas - bromsar och allt annat krafs.

Efter det så får man mappa tillbaka så den tål gaspedalen igen
Senast redigerad av chellquist den tor jun 18, 2009 10:39 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
abris
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jan 13, 2005 11:37 pm
Ort: Sävar

Inlägg av abris »

KANON!!!!!!!!!!!!!! :banana: :banana: :banana: :banana:
Snart blir det :lakrits: när vi mappat till den lite

//a
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"

-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

stort grattis :thumbright:
Bild
Freppazz
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: fre sep 05, 2008 12:07 pm

Inlägg av Freppazz »

Congratz! :thumbright:
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Riktigt stort grattis, Varför gjorde de inte vanliga bes samtidigt som Regbes? Verkar ha varit en petig bes.man som ville ha regnr på bilarna du plockat delar ifrån.
Var har du varit och bromsat bilen och hur mycket effekt gav den vid olika ladd?
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Hur grymt som helst! :thumbright: :thumbright: :thumbright:

Grattis pajk! Nu känns de värt med alla toksena kvällar och trötta mornar! :thumbright:
Användarvisningsbild
Tobias Lindqvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:34 pm
Ort: norrlands huvudstad(sundsvall)

Inlägg av Tobias Lindqvist »

bara lyfta på hatten å gratta :thumbright: .
Tobias Lindqvist
SUndsvall
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Inlägg av Nyberg_ »

va måste man ha regnummer till den bil man plockat delar från ? :?
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Ort: Teg
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

bmw02touring skrev:Riktigt stort grattis, Varför gjorde de inte vanliga bes samtidigt som Regbes? Verkar ha varit en petig bes.man som ville ha regnr på bilarna du plockat delar ifrån.
Var har du varit och bromsat bilen och hur mycket effekt gav den vid olika ladd?
Jo det var lite petigt. Regnummrerna hade jag med mej för att underlätta hans arbete med att fylla i protokollet. Det gäller ju att göra det enkelt för besiktningsmannen. Det sista jag ville var att han börjar skarpa efter nummer på alla prylar som bakvagn och fjäderben, hjullager drivaxlar mm.

Bromspappret sa 96kw på hjulen och då har han skrivit motoreffekt 96kw i regpappret och inte 110kw är det jag ville ha :doh:

Det fanns inga tider för vanliga besiktningen så dom hänvisade mej till dropin stationen på ersboda men jag han inte med det.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Har nu fått provköra denna bil, och jag är imponerad av hur pass bra den går. Laddar 0,7 bar med en Dr Skräck kam och jag tror minsann den går minst lika bra som Volvon på 1,4bars ladd... :doh:

M10an är en grym motor, hjälps inte! Kanske får lyfta ner en M10 i Vofflan?!
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Och hur mycket skiljer det i vikten mellan bmwn å vofflan? :wink:
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jonny Karlberg skrev:Och hur mycket skiljer det i vikten mellan bmwn å vofflan? :wink:
Volvon väger 1190kg med 30 liter i tanken och utan mig i.

BMW;n vägde 1090kg med kanske samma i tanken och utan CH i. Båda på samma våg. (Bilprovningen) Dessutom när jag provkörde satt CH bredvid och AA i baksätet. Jag har ju "bara" vart själv (98kg) i Vofflan, men de är ju svårt att veta ändå. Sak samma, dom är gatlagliga! :thumbright:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

M10 for the win :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

robban skrev:M10 for the win :)
Well, de är ja me på... Dock psykmek i eftermiddag! :thumbdown:
Användarvisningsbild
JonasLinder
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: tis jan 02, 2007 7:00 pm
Ort: Umeå

Inlägg av JonasLinder »

Gick det bra idag?

Såg att du va ute med bilen mellan stan och teg efter E12 :thumbright:
Mvh Jonas Linder
070-6636641
Bild
Skriv svar