matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
Menar du att det var 1/10 mm i oljespel? (0.0043*25.4 mm)
Det är för 10.000 varv och hård koll på oljepumps-flöden och tryck.
Menar du att det är mätt i tum? Vad är standard-mått på motorn?
Borde vara 4-5 hundringar (mm) minst eller?
Oljepumpen.. räcker den till på Pinton?
Det är för 10.000 varv och hård koll på oljepumps-flöden och tryck.
Menar du att det är mätt i tum? Vad är standard-mått på motorn?
Borde vara 4-5 hundringar (mm) minst eller?
Oljepumpen.. räcker den till på Pinton?
Senast redigerad av mattias den mån jun 08, 2009 12:16 am, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Hur mycket varvar du då?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Vilken olja och tryck?
Det låter som ett gränsfall till problem, spelet behövs ju för att kyla men..
Jag är ingen expert, det ska bli intressant om någon annan kan ge lite åsikter!
Det låter som ett gränsfall till problem, spelet behövs ju för att kyla men..
Jag är ingen expert, det ska bli intressant om någon annan kan ge lite åsikter!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
vi körde med redline 50wt
oljetrycket var ca 1 kg på tomgång och runt 5,5 kg på höga varv
david trollkarl skrev ju att 60psi = 4.13 skulle duga för en 450 hk pinto turbo med en bra standard pump! så man tycker det borde funaka för oss
Viscosity Grade: 50WT
SAE 15W50
Vis @ 100°C, cSt 16.8
Vis @ 40°C, cSt 116
Viscosity Index 158
CCS Viscosity, Poise 34 @ -15°C
Pour Point, °C -45
Pour Point, °F -49
Flash Point, °C 272
Flash Point, °F 522
NOACK Evaporation Loss,
1hr @ 482°F (250°C), % 6
oljetrycket var ca 1 kg på tomgång och runt 5,5 kg på höga varv
david trollkarl skrev ju att 60psi = 4.13 skulle duga för en 450 hk pinto turbo med en bra standard pump! så man tycker det borde funaka för oss

Viscosity Grade: 50WT
SAE 15W50
Vis @ 100°C, cSt 16.8
Vis @ 40°C, cSt 116
Viscosity Index 158
CCS Viscosity, Poise 34 @ -15°C
Pour Point, °C -45
Pour Point, °F -49
Flash Point, °C 272
Flash Point, °F 522
NOACK Evaporation Loss,
1hr @ 482°F (250°C), % 6
You Can Never Go Fast Enough
Lagren lär inte ha börjat snurra förens det var försent ändå(värme nypigt)?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
nu lever den iallafall
till och med in lite provtur blev det
http://www.youtube.com/watch?v=W91OZu_UMsg

http://www.youtube.com/watch?v=W91OZu_UMsg
You Can Never Go Fast Enough
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
orkar någon mattematiker räkna
7500 rpm
3ans växel 1,34
slutväxel 4,27
däck 26 tum höga
hastighet = ?????
7500 rpm
3ans växel 1,34
slutväxel 4,27
däck 26 tum höga
hastighet = ?????
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/