Turbokoftan's 528 Turbo -91, 567whp/739Nm @ 1,6bar
-
- Forumsberoende
gick ju kanonfint droskan keep up the good work 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
-
- Alltid på trycket
Haha jo men du är ju galen ocksåJohnny H skrev:1,5 bar är lagom. Körde det på min E36 hela dagarna.
Skitfränt att kunna få lös bilen i 120 på torr asfalt!

Tackar! Nu kan jag dock säga att den går "bättre"! Smackade dit en hx50 igår istället med 16:ons avgashusreadytorace skrev:gick ju kanonfint droskan keep up the good work

Efter att ha monterat en ny koppling dit så blev det provkörning, resultat: Nu skenladdar den inte längre

Lite dåliga mobilbilder på hur det ser ut:

Så här såg det ut med hx55:an:

Nu ska jag bara byta fläns på downpipen och laga ett mindre oljeläckage vid oljereturen i tråget så kanske det kan bli lite mer mappning någon dag.
Hejs!
- EsabMan
- För mycket laddtryck
Najs så den funkade bra med den där turbon?
När börjar den ladda nu?
När börjar den ladda nu?
Fredrik Karlsson
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33172
Riktiga bilar har stela tändkablar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33172
Riktiga bilar har stela tändkablar

-
- Alltid på trycket
Japp de funkar kanon! Har ingen riktig koll på när laddet kommer faktiskt då inte varvräknaren är inkopplad just nu, men man lär nog spara ett par hundra varv tycker jag? Den kom runt 3500rpm med 55an. Men utifrån hastighetsmätaren kunde man lätt avgöra att den gick att dra längre utan minsta tendens till skenladd nu iaf, så det är bra =)
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- backeliten
- MS-Guru
- Kontakt:
-
- Alltid på trycket
Tack allihopa! Det känns bra!
Herr lord =) tror inte min drivlina kommer hålla på fullt spjäll, ställ och häng senare :/ Åker med "lilla" 525 lamelldiffen, bussningarna är troligen "sådär" skick på. Vill studsa som fan då man klipper på. Men ska sula om till ett par 15"(?) med bättre profil, lär väl få bort det mesta då förhoppningsvis. Men jag har en fantastisk samling bakvagnsdelar så det kanske inte drabbar det som blir kvar av säsongen ändå
Haha nord, Tarantino vet jag inte
Men tack iaf, kommer någon riktig rulle senare det kan jag sätta ett par bakdäck på.. Fast det vet ju dom flesta att jag gör så fort jag får chansen höhö
Backeliten, ja det skulle vara toppen! Är du åter i msel då? Nu har även flänsen till downpipen kommit! Så jag ska ta och plocka ner det och byta så man kan använda bredbandaren igen. (122mm fläns till hx55an och 117 till 50:in).
Får tacka motornord för snabb leverans och bra kurs! Gav 450kr för 2st flänsar + klammer (sedan om det är tillverkat i china bryr väl inte en dödlig i fallet, dom ska ju leva dom med), kl-racing ville för motsvarande dimension ha 475kr för en fläns(!) Vill ju inte hänga ut någon, men hallå svajnigt dyrt ju! Haha
Nu hoppas jag bara att flänsen passar, den är egentligen till 4" (50:in är 3,5") men den mätte enligt uppgift 115mm i ytterdia så det borde gå tycker jag!
Hej hopp!
Herr lord =) tror inte min drivlina kommer hålla på fullt spjäll, ställ och häng senare :/ Åker med "lilla" 525 lamelldiffen, bussningarna är troligen "sådär" skick på. Vill studsa som fan då man klipper på. Men ska sula om till ett par 15"(?) med bättre profil, lär väl få bort det mesta då förhoppningsvis. Men jag har en fantastisk samling bakvagnsdelar så det kanske inte drabbar det som blir kvar av säsongen ändå

Haha nord, Tarantino vet jag inte

Backeliten, ja det skulle vara toppen! Är du åter i msel då? Nu har även flänsen till downpipen kommit! Så jag ska ta och plocka ner det och byta så man kan använda bredbandaren igen. (122mm fläns till hx55an och 117 till 50:in).
Får tacka motornord för snabb leverans och bra kurs! Gav 450kr för 2st flänsar + klammer (sedan om det är tillverkat i china bryr väl inte en dödlig i fallet, dom ska ju leva dom med), kl-racing ville för motsvarande dimension ha 475kr för en fläns(!) Vill ju inte hänga ut någon, men hallå svajnigt dyrt ju! Haha
Nu hoppas jag bara att flänsen passar, den är egentligen till 4" (50:in är 3,5") men den mätte enligt uppgift 115mm i ytterdia så det borde gå tycker jag!
Hej hopp!
Jag har en M5 bakvagn liggandes om det inte skulle hålla för dig 

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- Alltid på trycket
-
- Alltid på trycket
- backeliten
- MS-Guru
- Kontakt:
-
- Alltid på trycket
Jaså din semester är också slut nu då? Hade min sista dag nu idag, känns lite tungt.. En vecka med sol var det
Tänkte ringa dig idag o surra lite men åkte på att snickra tak hela dagen så de blev fullt upp! Men vad tror du om onsdag för lite mappning?
Jo det skulle vara skoj om de funkade till kubbe =)

Jo det skulle vara skoj om de funkade till kubbe =)
- backeliten
- MS-Guru
- Kontakt: