Och den sitter fortfarande ihop också.

Enda felet är att huven inte går att få upp och att den luktar lite bensin.
Så idag ska jag försöka få upp huven och kolla vad som läker.
OM det läker alltså.
Sen är der bromsning klockan 12 igen.

Ja visst är man blind men...mycket vill ha mera!Hammarström skrev:Den går säkert super bra på gatan vi är lite förblindade vi bilnördar på effekt.
Men jag tror också att nått inte stämmer den borde ge mera effekt,Jag skulle nog kollat på tänningen först.Det är bara o jobba vidare.
Jag tror inte jag äger en indikatorklocka.mattias skrev:Eftersom tändningen är mappad i bänk nu så är den säkert inte felet..
Du skulle kunna kolla med indikator-klocka hur mycket öppen ventil du har i TDC på avgas/insug på den cylinder som står i överlapp (1 el 4). Det finns säkert rekommenderade värden här för denna motor?
Ajdens grenrör ser säkert helt ok ut, om han inte behövt göra en kompromiss efter dom ritningar han fått. Mottrycket i kollektorn berättar förvisso att turbon (kompressorflödet) kan vara slut, men den berättar inte om det är dåligt flöde i röret.
Du har ingen helhetsbild av grenröret?
Vet du vilken inducer det är på kompressor-hjulet?