200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Ok min gav 774 vid 1,7 bar som va max för turbon kul att se skillnad jag hade med orginal topp o insug min turbo var för liten iaf, grattulerar du kommer få bekymmer med fästet iaf men det har du ju märkt, jag hade 14,5 mt slicks :lakrits:.
072 931 6764
Instagram novasikko
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Grymt med pulver :twisted:
Kommer nog vara helt livsfarlig bilen :hihi:

Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

jävla va pulver dom lämnar s38 motorerna helt sjukt.å grattis lär bli helt sinnessjuk bil
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

mattias skrev:Bänken klarar mycket, men det beror på vilken utväxling man har i bakaxel och växellåda, och givetvis vilken växel man då kör på.
RoGGaH skrev:Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
Som ja fattde det så hade dom bromsat 1050whp som mest på nån bil med annan utväxling.
Bromsningen gjordes på 4an men vi testade att köra på 5an också för att få ett helt pull men då blev effekten skit pga. överväxel.
Vet ej vad jag har för utväxling på min men den går inte speciellt snabbt.


sikko skrev:Ok min gav 774 vid 1,7 bar som va max för turbon kul att se skillnad jag hade med orginal topp o insug min turbo var för liten iaf, grattulerar du kommer få bekymmer med fästet iaf men det har du ju märkt, jag hade 14,5 mt slicks .
Har du nån länk till det pappret så ja får spana lite?

Ja fästet kommer nog vara kass. Ja är inte säker på att ja vågar köra 1.75bar ens på en stripp faktiskt.... Vill inte skrota direkt. Måste nog träna lite först då jag aldrig kört nå så starkt.
Ska köra på Malmby på lördag men kör nog grundtryck då för att känna lite.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Fränt, grattis :thumbright:
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

j björk skrev:Fränt, grattis :thumbright:
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Jo Andreas räknade om osv. men det blev bara 800whp då. Går tydligen tungt i drivlinan på 5an.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Helgens killz...
Gaah!

Bild

Bild
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Lite bilder från Malmby.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Sista bilden var lite rolig.. :hihi:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm

denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast :thumbright:
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm

denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast :thumbright:
word :thumbright:
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm

denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast :thumbright:
Haha! Ja det är nog sant och så spelar drivlinan inte så stor roll längre.
Men ja gillar faktiskt dragrace, just uppladdningen och planeringen inför nästa repa tycker ja är skoj.

Det tråkiga nu är ju att det bara sprutar grejer om bilen. Måste bygga om drivlinan TOTALT om jag ska fortsätta med det här.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Croner
För mycket laddtryck
Inlägg: 273
Blev medlem: lör aug 19, 2006 9:05 pm
Ort: Munktorp

Inlägg av Croner »

AsLoT skrev:om jag ska fortsätta med det här.
Klart du ska göra! Denna bil är riktigt häftig. Kan ju prova lite på tvären oxå :thumbright:
MGC GT -69. Jacta alea est
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

AsLoT skrev:
knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm

denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast :thumbright:
Haha! Ja det är nog sant och så spelar drivlinan inte så stor roll längre.
Men ja gillar faktiskt dragrace, just uppladdningen och planeringen inför nästa repa tycker ja är skoj.

Det tråkiga nu är ju att det bara sprutar grejer om bilen. Måste bygga om drivlinan TOTALT om jag ska fortsätta med det här.
stum hjulupphängning bak, lagom fram. sen 225/45/17 å en shysst 3 puckad koppkling så är du i hamn :thumbright:

skulle nog funka å bara ha två lägen eller två olika på bakre stötisar å fjädrar att skifta mellan för stripp å drifting.
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2800
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Grym motor !
Även mot drivlinan :wink:
Hoppas att du hittar ett annat recept som håller bättre :P

Gillar även den cleana vita lacken, snyggt :thumbright:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Skriv svar