200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
Grymt med pulver
Kommer nog vara helt livsfarlig bilen
Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
Kommer nog vara helt livsfarlig bilen
Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
mattias skrev:Bänken klarar mycket, men det beror på vilken utväxling man har i bakaxel och växellåda, och givetvis vilken växel man då kör på.
Som ja fattde det så hade dom bromsat 1050whp som mest på nån bil med annan utväxling.RoGGaH skrev:Vad har du för utväxling i bakaxeln?
runt 4,0:1 eller? tänkte efter som bänken stoppa vid 1006nm
Bromsningen gjordes på 4an men vi testade att köra på 5an också för att få ett helt pull men då blev effekten skit pga. överväxel.
Vet ej vad jag har för utväxling på min men den går inte speciellt snabbt.
Har du nån länk till det pappret så ja får spana lite?sikko skrev:Ok min gav 774 vid 1,7 bar som va max för turbon kul att se skillnad jag hade med orginal topp o insug min turbo var för liten iaf, grattulerar du kommer få bekymmer med fästet iaf men det har du ju märkt, jag hade 14,5 mt slicks .
Ja fästet kommer nog vara kass. Ja är inte säker på att ja vågar köra 1.75bar ens på en stripp faktiskt.... Vill inte skrota direkt. Måste nog träna lite först då jag aldrig kört nå så starkt.
Ska köra på Malmby på lördag men kör nog grundtryck då för att känna lite.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Fränt, grattis
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Jo Andreas räknade om osv. men det blev bara 800whp då. Går tydligen tungt i drivlinan på 5an.j björk skrev:Fränt, grattis![]()
Varför gick det inte köra på 5:an, borde väl gå att bara räkna om utväxlingen och knappa in i bänken?
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Helgens killz...
Gaah!


Gaah!


Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Lite bilder från Malmby.












Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Sista bilden var lite rolig.. 
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast
wordknotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast
Haha! Ja det är nog sant och så spelar drivlinan inte så stor roll längre.knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast
Men ja gillar faktiskt dragrace, just uppladdningen och planeringen inför nästa repa tycker ja är skoj.
Det tråkiga nu är ju att det bara sprutar grejer om bilen. Måste bygga om drivlinan TOTALT om jag ska fortsätta med det här.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
stum hjulupphängning bak, lagom fram. sen 225/45/17 å en shysst 3 puckad koppkling så är du i hamnAsLoT skrev:Haha! Ja det är nog sant och så spelar drivlinan inte så stor roll längre.knotan skrev:asså jag tycker bilen är sååå brutal.
men jag förstår verkligen inte charmen med å köra 402 meterm
denna bilen skulle ju bara trivas sååååå bra på mantorp gatebil snarare än strippkörning, långa rakan två svarta spår å mycket rök, publiken skulle vara som galna,
byta däck var 3dje varv å man är en vinnare även fast om man kör söligast
Men ja gillar faktiskt dragrace, just uppladdningen och planeringen inför nästa repa tycker ja är skoj.
Det tråkiga nu är ju att det bara sprutar grejer om bilen. Måste bygga om drivlinan TOTALT om jag ska fortsätta med det här.
skulle nog funka å bara ha två lägen eller två olika på bakre stötisar å fjädrar att skifta mellan för stripp å drifting.
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2800
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Grym motor !
Även mot drivlinan
Hoppas att du hittar ett annat recept som håller bättre
Gillar även den cleana vita lacken, snyggt
Även mot drivlinan
Hoppas att du hittar ett annat recept som håller bättre
Gillar även den cleana vita lacken, snyggt
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo