
Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Kanon Mattias, även Steve som har lite tid över så att säga 


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Nu har jag mailat konstverket till Steve.. 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jisses, Steve
du har ju talang
Blev bra det där, bättre överskådligt än kladden
Jag får ju andvändning av mina dioder nu på instrumentbrädan som var
tänkt som shiftlight till detta istället


Blev bra det där, bättre överskådligt än kladden

Jag får ju andvändning av mina dioder nu på instrumentbrädan som var
tänkt som shiftlight till detta istället


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Har lyckats få lite tid i garaget oxå i kväll
känns kul att man kommit en bit på vägen på nya motorn faktiskt
man får ju sjuka utsvävningar när man har allt i bitar, porta, dieselvev....
men jag har ju tänkt hålla mig i skinnet med denna motor och se vad man kan kräma ur en i stort sett std M20
om nu ingen har dåligt inflytande på mig och övertalar mig annat
Vad ska jag köra med för bult till toppen och vilken toppackning ska jag köpa
Har försökt spå i botten på en ostkrokspåse men det var mest suddigt och som en gul dimma...
Så vad säger dom gamla grekerna egentligen
Ska man kosta på nya org bultar eller ska jag satsa på 12:9
ARP finns inte som tillval enligt A-kassan...

Här ligger toppensakerna och bara väntar tillsammans med Z45 att få hoppa tebax i toppen igen

Ett riktigt bad för denna killen sedan är han redo för dans
( allt är inte klart ang denna lirare )

Denna sida upp...

Bara att riva överfallen kvar för att dra upp veven och stakar/kolvar

känns kul att man kommit en bit på vägen på nya motorn faktiskt
man får ju sjuka utsvävningar när man har allt i bitar, porta, dieselvev....

men jag har ju tänkt hålla mig i skinnet med denna motor och se vad man kan kräma ur en i stort sett std M20
om nu ingen har dåligt inflytande på mig och övertalar mig annat

Vad ska jag köra med för bult till toppen och vilken toppackning ska jag köpa
Har försökt spå i botten på en ostkrokspåse men det var mest suddigt och som en gul dimma...
Så vad säger dom gamla grekerna egentligen

Ska man kosta på nya org bultar eller ska jag satsa på 12:9
ARP finns inte som tillval enligt A-kassan...


Här ligger toppensakerna och bara väntar tillsammans med Z45 att få hoppa tebax i toppen igen

Ett riktigt bad för denna killen sedan är han redo för dans

( allt är inte klart ang denna lirare )

Denna sida upp...

Bara att riva överfallen kvar för att dra upp veven och stakar/kolvar


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Jaha, lite mera tid har spenderats i garaget och motorn är riven.
nu återstår egentligen bara en storrengöring på alla delar samt block och topp.
Sedan skall topp och block till Mickes motor för lite honing och O-ringning + mirade ventilsäten
ja sedan väntar bara ihopsättningen + lite blästring av diverse saker
Sakta men säkert går det men hoppas på körning till snösmältningen

Ett stycke tomt M20 block, väldigt skitigt!!

Löständerna mm
nu återstår egentligen bara en storrengöring på alla delar samt block och topp.
Sedan skall topp och block till Mickes motor för lite honing och O-ringning + mirade ventilsäten

ja sedan väntar bara ihopsättningen + lite blästring av diverse saker

Sakta men säkert går det men hoppas på körning till snösmältningen

Ett stycke tomt M20 block, väldigt skitigt!!


Löständerna mm

Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Du har tempo du!
Måste ta i allt vad jag kan för att hinna ikapp tror jag, men än är du inte förbi..

Måste ta i allt vad jag kan för att hinna ikapp tror jag, men än är du inte förbi..

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ja, det var på vad du kallar arbetstid Jonny som jag tog mig ett ryck
därav det uteblivna samtalet
Sant där Mattias jag är inte i kapp än men...
Nä, men jag vet hur det är med mig och min iver mm bäst att hugga i medans den finns
Har förövrigt en Yamaha stx 440 -76 som skall igång och uppdateras innan vinterns
Burkarkupp drar i gång och då får Bmw:n stå åt sidan ett tag.
Planen var att få iväg block och topp till Micke innan jag börjar med skotern, därav mitt ryck
Bara toppen kvar nu
Bilder


därav det uteblivna samtalet

Sant där Mattias jag är inte i kapp än men...

Nä, men jag vet hur det är med mig och min iver mm bäst att hugga i medans den finns

Har förövrigt en Yamaha stx 440 -76 som skall igång och uppdateras innan vinterns
Burkarkupp drar i gång och då får Bmw:n stå åt sidan ett tag.
Planen var att få iväg block och topp till Micke innan jag börjar med skotern, därav mitt ryck

Bara toppen kvar nu
Bilder




Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Ja, det är väl bara att du tar dig i kragen och sparkar igång din E30 Emil
Tur att inte Frun var hemma nu när toppen tvättades...
Men det är den gjord och nu är det väl bara att ringa lite samtal och
planera in en leverans av block o topp när jag har någon ledig tid över
Bilder:



Tur att inte Frun var hemma nu när toppen tvättades...

Men det är den gjord och nu är det väl bara att ringa lite samtal och
planera in en leverans av block o topp när jag har någon ledig tid över

Bilder:



Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården