Peter Högdahls 2002turbo (Nya bilder)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag fatta vad du mena nu med camcynk mm.
peter är en utav de som hjälper till i bygget av bänken så han kommer nog att bromsa här en hel del framöver men bänken kommer bara att testas i vinter och jag vill helst inte köra nån annans motor förens jag kan bänken och allt känns stabilt.
peter är en utav de som hjälper till i bygget av bänken så han kommer nog att bromsa här en hel del framöver men bänken kommer bara att testas i vinter och jag vill helst inte köra nån annans motor förens jag kan bänken och allt känns stabilt.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
- Ort: SÄLEN
Var faktiskt inte ute efter de fixar det nog själv, våra motorer kommer skilja en del.mattias skrev:Jo det är kamsynk som är själva grejen, jag förstog precis vad du var ute efter. Det finns kanske en fin startmapp till dig sen Robban..
Själv väntar man på kolvar och lite andra saker, men vem vet vem som nöter på startmotorn först..
Några uppdateringar här fö?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag kan svallra om att peter håller på att bygga ett nytt avgassystem med 4" down pipe sen ett 2.5" med ricktiga ljuddämpare modell bruks bil sen ett kort 3" med en elmotor styrt spjäll som öppnar då man trycker på turboboost knappen.
knappen aktiverar även antilag systemet mm som behövs vid dragrace.

knappen aktiverar även antilag systemet mm som behövs vid dragrace.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
peter så här ska det bli då du trycker på turbo boost knappensuper7 skrev:Lite mer sofistikerat jämnfört med Bosses vaccumstyrdaJens Gustavsson skrev: sen ett kort 3" med en elmotor styrt spjäll som öppnar då man trycker på turboboost knappen.![]()

http://www.youtube.com/watch?v=arL04K3HLMw&NR=1
det har gått åt nåra sånna trans-am ar under inspelning skulle jag tro. den värkar framtung också!
peter har du fått till din photo bucket än annars kan du maila mig dem så lägger jag upp de nya bilderna.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
- Ort: SÄLEN
- chellquist
- Forumsberoende
- Inlägg: 636
- Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
- Ort: Teg
- Kontakt:
Hur går det här då. Visst har det pysslats en del i vår sommar 

BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist
Christer Hellquist
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Peter är inte direkt någon internet-knarkare så vi får nog övertala han att göra nån uppdatering, jag är säker på att det finns lite bilder från sista året som är intressanta.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Lite test'n'tune ikväll och Peter dök upp och luftade 02an (med ett alldeles för lågt laddtryck..
)
60-fot: 2.0s/58.1km/h, 2.1s/52.2km/h, 2.1s/51.3km/h
0-100: 4.2s, 4.6s
100-150: 3.4s
201m: 8.1s/147.1km/h, 8.2s/153.6km/h

Så här ser cockpit ut just nu, notera hastighetsmätare och varvräknare på rätt ställe. Den första drivs också av Autronic-styrenheten.


60-fot: 2.0s/58.1km/h, 2.1s/52.2km/h, 2.1s/51.3km/h
0-100: 4.2s, 4.6s
100-150: 3.4s
201m: 8.1s/147.1km/h, 8.2s/153.6km/h

Så här ser cockpit ut just nu, notera hastighetsmätare och varvräknare på rätt ställe. Den första drivs också av Autronic-styrenheten.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.