får Inget laddtryck
-
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
får Inget laddtryck
Har problem med min volvo motor. Jag får inget ladd.. kommer endast upp i 0.5 bar vid varv 5000+ men det skjuter inte på utan känns mer som den drar med sig ladd. har ett k27 agg med ajdens grenrör twin entry och hks kopia 50mm WG ..
på WG har testat först med tryck på undersidan .. tryck på båda sidor och bara tryck på ovansidan . Men det märks ingen skillnad.
Man hör att det viner lite om turbon men inte tryck..
Motorn är en b21 borrad till 22 med 530 topp och ett ms sprut.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=29748 Här är projekt tråden med mer info ...
Har inte uppdaterats på länge så lite info e fel ..
på WG har testat först med tryck på undersidan .. tryck på båda sidor och bara tryck på ovansidan . Men det märks ingen skillnad.
Man hör att det viner lite om turbon men inte tryck..
Motorn är en b21 borrad till 22 med 530 topp och ett ms sprut.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=29748 Här är projekt tråden med mer info ...
Har inte uppdaterats på länge så lite info e fel ..
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
har ingen intern WG .. Impellerna snurrar fint så jag utesluter till att problemtet ligger i den ext WG .. Har plocka isär den nu och vet inte säkert men den verkade vara lite seg i ventilen .. dock inte nu när jag plockat isär den .. ska se till och skaffa en bricka för tydligen får man ingen med ?!?
du tar ett rör som passar en silicon slang sätter den på inloppet på turbon,i ändan på röret svetsar du tätt med en plåt bit sen borrar du ett hål och sätter i en ventil från en fälg förslagsvis sen har du ett provtrycknings verktyg modell enkel,förstår du hur jag menar
mvh

old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
-
- Kontakt:
Förstår precis.. inget svårt .. förutom att svetsa tätt dåråRikard B skrev:du tar ett rör som passar en silicon slang sätter den på inloppet på turbon,i ändan på röret svetsar du tätt med en plåt bit sen borrar du ett hål och sätter i en ventil från en fälg förslagsvis sen har du ett provtrycknings verktyg modell enkel,förstår du hur jag menarmvh

Har tillverkat en bricka till WG:n nu iaf så ska montera ihopa det igen sen när tid finns så får vi se ..