får Inget laddtryck

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
P.Hellberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
Ort: Ystad
Kontakt:

får Inget laddtryck

Inlägg av P.Hellberg »

Har problem med min volvo motor. Jag får inget ladd.. kommer endast upp i 0.5 bar vid varv 5000+ men det skjuter inte på utan känns mer som den drar med sig ladd. har ett k27 agg med ajdens grenrör twin entry och hks kopia 50mm WG ..
på WG har testat först med tryck på undersidan .. tryck på båda sidor och bara tryck på ovansidan . Men det märks ingen skillnad.
Man hör att det viner lite om turbon men inte tryck..

Motorn är en b21 borrad till 22 med 530 topp och ett ms sprut.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=29748 Här är projekt tråden med mer info ...
Har inte uppdaterats på länge så lite info e fel ..
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

har du provtryckt så du inte har en laddtrycks läcka nånstans?
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

du hann före Rickard B
P.Hellberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av P.Hellberg »

Kan en liten läcka göra så att jag inte får nått ladd alls ? jag menar om turbon får ladda fritt så borde det låta nåh vansinnigt mycket ?
Användarvisningsbild
Almgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: mån nov 12, 2007 6:26 pm
Ort: Skutskär/Gävle

Inlägg av Almgren »

Kolla så du inte har något läckage i grenrör, wg-rör eller mellan turbo och grenrör.
9octane
Race Tech
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Ja ett litet läckage kan göra mycket, Det skulle kunna förklara det.
Chevelle SS -65
Kjelle.G
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: sön mar 05, 2006 4:13 pm

Inlägg av Kjelle.G »

Hmm har din k27:a intern wg?? kollat så den är stängd ordentligt?
Mvh Kjelle.G :thumbright:
Användarvisningsbild
Rilleo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: lör nov 24, 2007 8:44 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Rilleo »

Går impellern runt tillräckligt lätt? Hade samma problem på min HX35a, va då ett kombinerat fel - intern wastegate in tillräckligt stängd och sen en intern rengörning gjorde susen. Vad har du för fjäder i WGn? Jag upplevde att den mjukaste fjädern inte tryckte tillräckligt hårt för att stänga helt.
P.Hellberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av P.Hellberg »

har ingen intern WG .. Impellerna snurrar fint så jag utesluter till att problemtet ligger i den ext WG .. Har plocka isär den nu och vet inte säkert men den verkade vara lite seg i ventilen .. dock inte nu när jag plockat isär den .. ska se till och skaffa en bricka för tydligen får man ingen med ?!?
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

du tar ett rör som passar en silicon slang sätter den på inloppet på turbon,i ändan på röret svetsar du tätt med en plåt bit sen borrar du ett hål och sätter i en ventil från en fälg förslagsvis sen har du ett provtrycknings verktyg modell enkel,förstår du hur jag menar :lol: mvh
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
P.Hellberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av P.Hellberg »

Rikard B skrev:du tar ett rör som passar en silicon slang sätter den på inloppet på turbon,i ändan på röret svetsar du tätt med en plåt bit sen borrar du ett hål och sätter i en ventil från en fälg förslagsvis sen har du ett provtrycknings verktyg modell enkel,förstår du hur jag menar :lol: mvh
Förstår precis.. inget svårt .. förutom att svetsa tätt dårå ;)


Har tillverkat en bricka till WG:n nu iaf så ska montera ihopa det igen sen när tid finns så får vi se ..
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820
Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby

Inlägg av WTB »

Har du kollat så ventilen håller tätt ?? Brukar väl va att man lär slipa in ventilen mot sätet på kinaprylarna,Och de brukar va för små toleranser
på ventilskaftet så den inte orkar öppna vilket givet leder till skenladd..Men de är ju knappast problemet nu :)
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
Skriv svar