Volvo 142 - 73 bygge!
Volvo 142 - 73 bygge!
Har nu börjat med operation "isjävel" införskaffade en 142:a innan sommaren av en kompis för att få mig en isbil till vintern och har nu börjat meka lite i den , några delar försvann under sommaren som jag ska sätta dit och försöka få den att gå. Jag få se senare om jag ska göra en riktig upprustning eller sälja aset. ska försöka ladda upp några bilder och uppdatera mer såfort jag kan.
-Din kamikaziepilot i mumindalen-
jo jag tror inte detta kommer bli ett stort ombygge med budgeten som jag har men jag har redan gjort några klipp, t.ex extraktorör för 400 spänn som en polare här uppe redan hade, får ta delar av en kompis som har en -74 så jag ska ta lite saker av. m.mGustav skrev:Häftigt!
Ser fram emot många härliga isbyggen nu när hösten börjar komma..
Både lågbudget och lite påkostat! huvudsaken att man har roligt på isen
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
Nänä, men det spelar inte så stor roll..BMWarn skrev:jo jag tror inte detta kommer bli ett stort ombygge med budgeten som jag har men jag har redan gjort några klipp, t.ex extraktorör för 400 spänn som en polare här uppe redan hade, får ta delar av en kompis som har en -74 så jag ska ta lite saker av. m.mGustav skrev:Häftigt!
Ser fram emot många härliga isbyggen nu när hösten börjar komma..
Både lågbudget och lite påkostat! huvudsaken att man har roligt på isen
Huvudsaken att man kommer ut på isen och får sladda!

Om det sen är en orginalbil eller värsta räsern är inte så noga...
Det man bör börja med är nästan att skaffa riktiga däck.. blir så sjukt mycket roligare då!
Gustav Sundberg
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Kontakt:
Ja altså..
Du måste ju ha samma däck runtom!
Man blir galen av att åka runt med sommardäck bak eller nått sånt.
Satsa helst på riktiga rallydäck!
Dom kostar en liten slant men, man kan sälja dom sen för samma pengar med lite tur..
Annars får du gå på vanliga vinterdäck, så smala du hittar och med massvis av dubb...
Du måste ju ha samma däck runtom!
Man blir galen av att åka runt med sommardäck bak eller nått sånt.
Satsa helst på riktiga rallydäck!
Dom kostar en liten slant men, man kan sälja dom sen för samma pengar med lite tur..
Annars får du gå på vanliga vinterdäck, så smala du hittar och med massvis av dubb...
Gustav Sundberg
Här har jag lagt upp lite bilder på den: http://s695.photobucket.com/albums/vv316/sleepern/