2.3-16 mercan
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
joo
Joo vad reservdelar kostar...... Joo i dom flesta bilföretag maste dom betala utvecklings kostnaden Pa mercedes o bmw innebär det tustentals kaffe kokande Ingenjörer och tretusen Dr, prof ssom dricker kaffet och kanske beslutar nagot
Nää ja e ente bitter
Hadde laddluft kylet och klarat sig, hadde du dom monterat??
Men ger spark i Arslet hoppas att det gar bra

Nää ja e ente bitter

Hadde laddluft kylet och klarat sig, hadde du dom monterat??
Men ger spark i Arslet hoppas att det gar bra
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön nov 23, 2008 4:29 pm
Jesper can you tell us a bit more about those injectors you got?
I got those 630cc siemens/deka high impedance injectors but i think they are to small.
Sooo right now im learning a bit about injectors and from what i have read it should be best to go with a dual cone injector to spray direct into the inlet port.
But i cant find any with dual spray only with a 3 cone spray @ 15degree (lucas 120lb low impedance disc type).
Also what should be ideal injector duty cycle? about 60-70%?
quite interesting this injector stuff
I got those 630cc siemens/deka high impedance injectors but i think they are to small.
Sooo right now im learning a bit about injectors and from what i have read it should be best to go with a dual cone injector to spray direct into the inlet port.
But i cant find any with dual spray only with a 3 cone spray @ 15degree (lucas 120lb low impedance disc type).
Also what should be ideal injector duty cycle? about 60-70%?
quite interesting this injector stuff
Senast redigerad av dennisbots den tis feb 03, 2009 6:02 pm, redigerad totalt 1 gånger.
In short,as long as you don´t go sequential you can load the injectors to 95% with no ills what so ever.
Likewise,in essence,running various cone patterns will amount to very little from a performance POW.
Mainly this is something engine developers use as a tool when trying to comply with governing forces acts as far as pollutant leves.
Mark.
This from a practical POW.The "on paper" boys will most likely argue that to death...
IOW,feel safe with your siemens dekas to approx 450hp on a 4 banger when on the boost with elevated system pressures.(These can safely be run inxs of 5.5 bars with rather linear increase in flow volume rendering inxs of 800ccs of fuel/cyl)
Jaa...förhandlat med F-bolaget gubbs,å enkelt uttryckt...
Det e fan modern tids maffia.
Vart bara att svälja deras bud eller inse att en civilprocess vart det enda raka.
Att detta e en entusiastbil var tydligen av mindre vikt.
Gammal "special" ABS variant av plast skulle tydligen svetsas.
(Vilken jag vet av erfarenhet e sprickbenägen som fan i samband med att det reparerats tex)
Sträckt å knäckt huvplåt,innerskärm mm skulle tydligen riktas.
Ledsen...men så vart det inte INNAN smällen era snåla as.
Det vart till den grad att det hela var rent ut sagt löjligt.
Deras besiktningsman var nämligen gammal bilplåtslagare...
Möjligt.Själv har jag bara varit 25år i branschen...å sysslat med motorsport längre än vad en del aktiva e gamla..så vad vet jag...*hångarvar*
Ville jag ha en hoplappad bil hade jag sannolikt köpt en från början.
Fuck em...jag plockar ihop det på egen maskin.Deras ekonomiska bidrag kommer INTE att täcka reparationen som jag anser att den skall göras iaf.Det e iaf ett som e säkert..
Att detta inte e en dussinvagn e tydligen fullständigt underordnat.
Har jag gjort förr...
Å...den dagen vi kommer ut på startplattan blir det iaf knappast via deras överdrivet gnidna försorg-det e ett som e säkert.
Må fan ta dem på ren svenska.
Likewise,in essence,running various cone patterns will amount to very little from a performance POW.
Mainly this is something engine developers use as a tool when trying to comply with governing forces acts as far as pollutant leves.
Mark.
This from a practical POW.The "on paper" boys will most likely argue that to death...
IOW,feel safe with your siemens dekas to approx 450hp on a 4 banger when on the boost with elevated system pressures.(These can safely be run inxs of 5.5 bars with rather linear increase in flow volume rendering inxs of 800ccs of fuel/cyl)
Jaa...förhandlat med F-bolaget gubbs,å enkelt uttryckt...
Det e fan modern tids maffia.
Vart bara att svälja deras bud eller inse att en civilprocess vart det enda raka.
Att detta e en entusiastbil var tydligen av mindre vikt.
Gammal "special" ABS variant av plast skulle tydligen svetsas.
(Vilken jag vet av erfarenhet e sprickbenägen som fan i samband med att det reparerats tex)
Sträckt å knäckt huvplåt,innerskärm mm skulle tydligen riktas.
Ledsen...men så vart det inte INNAN smällen era snåla as.
Det vart till den grad att det hela var rent ut sagt löjligt.
Deras besiktningsman var nämligen gammal bilplåtslagare...
Möjligt.Själv har jag bara varit 25år i branschen...å sysslat med motorsport längre än vad en del aktiva e gamla..så vad vet jag...*hångarvar*
Ville jag ha en hoplappad bil hade jag sannolikt köpt en från början.
Fuck em...jag plockar ihop det på egen maskin.Deras ekonomiska bidrag kommer INTE att täcka reparationen som jag anser att den skall göras iaf.Det e iaf ett som e säkert..
Att detta inte e en dussinvagn e tydligen fullständigt underordnat.
Har jag gjort förr...
Å...den dagen vi kommer ut på startplattan blir det iaf knappast via deras överdrivet gnidna försorg-det e ett som e säkert.
Må fan ta dem på ren svenska.
*Surkålsspecialisten*
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
känner igen det där.
var i ungefär likadan situation med min kadett för ett par år sedan.
felet var inte mitt, jag blev påkörd på en parkering yada yada yada...
det beslutades om att motpartens bolag skulle pröjsa.
mitt bolag tyckte GIVETVIS att det skulle ersättas med nya friska bitar.(jo pyttsan)
Sen kom besiktningsgubben,, o inte vem som helst.
Utan en välkänd svensk rodder vid namn,,, hmm han hade/har en guldfärgad balja byggd i retrostil och varit över pölen och cruisat, och varit omtalad i många svenska motorblaskor.
Mao en kille som VET vad en entusiastbil är för nåt.
jorå,, det skulle riktas och poleras bort repor yada yada yada...
jag tyckte att bilen skulle återställas till sitt ursprunglinga skick no questions asked.
det var juh för fasen inte reparerad plåt på bilen innan smällen...
jag fick loss en summa efter ett jäkla förhandlande. och repade själv.
det täckte givetvis inte kostnaderna.
men men,, bättre än ingenting.
men jag var bra sugen att föra det vidare..
var i ungefär likadan situation med min kadett för ett par år sedan.
felet var inte mitt, jag blev påkörd på en parkering yada yada yada...
det beslutades om att motpartens bolag skulle pröjsa.
mitt bolag tyckte GIVETVIS att det skulle ersättas med nya friska bitar.(jo pyttsan)
Sen kom besiktningsgubben,, o inte vem som helst.
Utan en välkänd svensk rodder vid namn,,, hmm han hade/har en guldfärgad balja byggd i retrostil och varit över pölen och cruisat, och varit omtalad i många svenska motorblaskor.
Mao en kille som VET vad en entusiastbil är för nåt.
jorå,, det skulle riktas och poleras bort repor yada yada yada...
jag tyckte att bilen skulle återställas till sitt ursprunglinga skick no questions asked.
det var juh för fasen inte reparerad plåt på bilen innan smällen...
jag fick loss en summa efter ett jäkla förhandlande. och repade själv.
det täckte givetvis inte kostnaderna.
men men,, bättre än ingenting.
men jag var bra sugen att föra det vidare..
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön nov 23, 2008 4:29 pm
To bad the insurance company is working against you.
Always the same story with those guys.
As far as the injectors, i will put the 650cc's in, and when i reached the point that are maxed out i can maybe ad an other 4 in the back of the intake or go with bigger one's.
At that time i hope i have learned a bit more about VEMS etc.
Always the same story with those guys.
As far as the injectors, i will put the 650cc's in, and when i reached the point that are maxed out i can maybe ad an other 4 in the back of the intake or go with bigger one's.
At that time i hope i have learned a bit more about VEMS etc.
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Maffia är rätt benämning pa dom.
Fast i bland ska dom sila mygg a svälja blaval.
Har jobbat med en del BMW bilar, maskinskador osv sjukt säger jag bara.
Har jobbat med en del BMW bilar, maskinskador osv sjukt säger jag bara.
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D




Man lagar å bygger om...

Skämt åsido,nu har jag ju jobbat med plast ngr ggr å den här SKITEN e ngt av det mest påtänt tillverkade jag sett i mitt liv.
Jag hade kunnat förstå om det var bitar som kosta skit å inget,men Rieger har ju mage att ta betalt knappt 30 lapp ink bakvingen(som jag då inte skall ha) i Sverige.
De skall fanimig skämmas för de pengarna,för det e inte en siffra rätt.
Skärmarna hamnar lite överallt,å med själva breddningen e det diametralt motsatt vad gäller att där skärmen e ett...så e breddningen åt andra hållet.
Hö skärm tex sitter hur man än gör iaf 10mm för långt in,åsså e skärmen runt 20mm för lång-men bara i framkant.
Därför har jag bla beställt en omgång vanliga plåtisar jag lägger över själva breddardelarna på-för det här går fan bara inte.
Behållningen så långt e väl då speedline bitarna å det vi tillverkat själva.
Som vanligt.

*Surkålsspecialisten*
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön nov 23, 2008 4:29 pm
It´s all good Dennis.
I just happend to displace a couple of discs in my neck which took me out of commision for the better part of the last 6 months.
All good now though.
Efter 7 resor å 8 bedrövelser så fick jag slutligen mitt EVO1 kit från den gode Hendrik i Estland.
Passformen till skillnad mot den tyska skiten e rent fantastisk.
Bilder kommer väl vad det lider,men just nu handlar det mest om att bygga bil.
I just happend to displace a couple of discs in my neck which took me out of commision for the better part of the last 6 months.
All good now though.
Efter 7 resor å 8 bedrövelser så fick jag slutligen mitt EVO1 kit från den gode Hendrik i Estland.
Passformen till skillnad mot den tyska skiten e rent fantastisk.
Bilder kommer väl vad det lider,men just nu handlar det mest om att bygga bil.
*Surkålsspecialisten*
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
KUL att bokstavligt talat se lite livstecken i tråden.
En alla trådar jag saknat en stund
En alla trådar jag saknat en stund

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo