Synd att du pajjat lådan
Den ser klenare ut än 16V lådan. De dreven i framkant ser mer fintandade ut än på den jag tagit isär. Dreven ser något smalare ut också. Sen så är det spårkullager i 16v och koniska lager i din låda.
Det står ju 126 på lådan vilket bode tyda att den härstammar från en w126 i från början, låter lite märkligt.
Jag har kört sönder två st 16V lådor. Tror det är 404 mina hette. Båda kommer iaf från 190 2.3-16 och känns lätt igen på att skiftgafflarna är smidda istället för pressad plåt. Alltså de utvändiga spakarna som sitter på sidan på lådan. Ingen har rasat helt utan de ingående kuggarna har gått ner sig.
Den andra har jag inte tagit isär, den började låta illa väldigt snabbt efter bytet. Jag tröttnade på att de tryckte ur sig olja genom ventilationshålet i bakkant, så jag bytte helt enkelt till en ZF från M3 E36.
Det är lite mek med att länga kardan, bygga om växellådsbalk samt att resa golvet, om du ska ha dit en ZF från BMW. Men det verkar klart bättre i mina ögon!
Nu finns det ju lite mer folk som testat Mercedes lådor. När jag pajjade mina, så orkade jag inte köpa något som jag inte visste skulle fungera.
Lycka till med effekten i maskinen och lådvalet förstås!
Mvh Gordon