2.3-16 mercan

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Tack Daniel.

Det som händer just nu e att jag monterar EVO1 kitet för fullt,å återigen...all heder åt Hendrik från Estland för passformen på bitarna för den e för att vara glasfiber rent otrolig.

Var ju först av uppfattningen att breddningen inte skulle räcka till för att rymma slicksen,men fan trot...
Vad det verkar behöver jag inte ens röra det-även om det blir slick passning med 28*10,5.

Ser ingen anledning att gå bredare än så.

För gatan blir det ju de Speedline magnesium jag haft bilder uppepå sen tidigare(vi hade server krasch-därav att bilderna e väck)

Så..så snart kitet e på plats kommer vi lägga ny färg i falsar å motorrum åsså knackar vi ner nya smällan på plats.
E ju den biten som tar tid om det skall vara lite genomtänkt.
Det med alla detaljer,å tanken e ju att göra det rätt första vändan ut för att slippa jävlas med såna meningslösa detaljer som gaswire infästingar mm mm.

Bygget e ju milt sagt förskjutet i tid,men...så ter sig livet ibland. :shock:
*Surkålsspecialisten*
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

bra att du är tillbaka :thumbright: (det är ju så jobbigt med rygg problem :( )

jag har saknat uppdaterigar i din tråd.
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Tack Jens.

Ja,det med kotförskjutning i nacken e ngt som gör mer ont än ord kan beskriva broder.
Med marginal det jävligaste jag varit med om i den riktningen.
Rygg e en sak,men nacken använder du till precis allt.
Om det så e att ligga ner,varför smärtan dels varit konstant å dels överjävlig.
I 4 månader...så man hinner ledsna på den skiten.
Tro mig :lol:

Nu e jag mest bara tacksam för att det läkt,men helvete för en tid det tog
*Surkålsspecialisten*
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Då har man handlat på ebay för första ggn i sitt liv :lol: .
Hittade en orginal EVO1 vinge på tyska ebay,å totalt sett vart det kanske inte billigt men e den enda delen jag eg saknade för att få bilen till en fullständig EVO klon.
Så..så fick det bli.

Tar det väl en liten stund innan den dyker upp antar jag,men...tycker det e lite kul.

EVO vingarna e annars inte direkt världens varken billigaste eller enklaste grej att komma över till dem här...men det e vad de e..
*Surkålsspecialisten*
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Kommer att bli en jäkligt läcker bil när den är klar!
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
GordonE
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 13, 2005 10:47 pm
Ort: Växjö

Inlägg av GordonE »

Fasen va fint det lär bli med ett redigt EVO kit! Bra att det inte blev Rieger kittet, tror inte det hade gjort sig bra på bilen!

Har du maskinen klar annars för istoppning och igångkörning?

Lycka till Jesper, och hoppas ryggen håller ihop!

Mvh Gordon
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

tack Gordon.

Nja.
Maskin e klar i så måtto att den nu skall på plats som mockup för att hantera alla små detaljer bror.

Om det e ngt jag avskyr,som gör att en bil inte känns färdig,så e det just sån´t som detaljer.
Du vet...vettigt gaswire fäste,infästning,rätt frigång på downpipe,dragning av de nya bränslerören ink klamring osv osv osv.
Intercooler anslutningar,fästen för oljekyl osv osv osv.
Ner till bitar som upphängning av avgas mm.

Vi lyfte ur den gamle maskinen igår så nu skall väl eg motorrummet tvättas rent åsså skall den nye maskin på plats just för det jobbet.

Med det gjort skall den ur igen å byggas upp "på riktigt",å motorrummet skall få färg osv.

Så det återstår allt en del arbete.
*Surkålsspecialisten*
Jarven
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons dec 10, 2008 5:33 pm

Inlägg av Jarven »

Gøtt att det har børjat røra på sig igen, instæmmer i att det kommer att bli mycket bættre med EVO1 prylarna...
BILDER!
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Tack Jarven.

Bilder kommer vad det lider,men just nu fokuserar jag för en ggns skull på bilen i sig.
Tids nog kommer bilder dock.

Gjort ett litet sidosteg.
Maskinen jag lyft ur får sig nu en behövlig översyn.
Friska vevtätningar,packningar å vad det nu e...
En mer genomgående tvätt.
Visade sig att där var en spricka i tråget,så den gjordes kortlivad med TIGen på ngr minuter efter rentvätt.
Så...fick beställt det som behövs av mercadelar.

Ett fenomen jag lurar på lite med de här maskinerna e att där av ngn anledning alltid kommer upp olja i fördelarn på dem.
Slog isär fördelarn lite snabbt,å kan inte hitta ngn eg grund för varför,å iom det antar jag att det bottnad i vevhuskomp.?
Lurigt.
*Surkålsspecialisten*
Pv V8
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: lör dec 27, 2008 9:11 am

olja

Inlägg av Pv V8 »

Jag vet varför det kommer in olja, :hihi: Men de vill du nog inte ha reda på...... :shock: Erkänn de e gött att spela gitar :thumbright:
Sov så gott min bäste vän, Puss puss :doh:
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Bilder var det,å det har faktiskt hänt lite...

Har ju byggt detta hyggligt kompakt eftersom bitarna jag använder e relativt stora,å till min stora glädje visar det sig att jag generellt måttat rätt.

Det som skär sig e ena motorfästet,men som vi redan listat ur hur vi behöver modda samt placeringen av spjället och ena anslutningen för oljefiltret.
Bortsett från det,som jag dock ser som detaljer i sammanhanget,så platsar allt annat rent löjligt bra.
Så...bilder var det...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
*Surkålsspecialisten*
itsfun
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 27, 2007 5:28 pm
Ort: Kramfors

Inlägg av itsfun »

Snyggt som vanligt Jesper! Det är inga garageträffar på gång? :) Iofs en ganska dryg resa på en sådär 50-60 mil men vadå :P
Mercedes-Benz E420 -94 481 Bornitmetallic 18" AMG 129
BMW 320 -84 Tänkt projekt.
Mercedes 240d -82 Vinterholk
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Bild

Bild

Nu skall det naturligtvis städas upp.Det skall få finish osv men framför allt kommer jag spendera en helvetes massa tid på alla detaljer den närmaste tiden.
Jag verkligen HATAR när det hela e på trekvart.

Bild

Sen....det blev ju EVO1 till slut... :hihi:

Å...jag hade lite flyt å.....

Bild

...hitta en orginal EVO1 vinge på tyska ebay som sagt...

Bild

Å så mkt kan jag säga att oavsett vad man anser blir det alltså en ren EVO1 replika av det rent estetiskt nu.
De där bakvingarna e varken billiga eller enkla att få tag i :wink:
*Surkålsspecialisten*
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Verkstads träff får vi la kika på.

Just nu e där ganska fullt då vi håller på med ett rodchassie till en -34 Ford för en kund bla.
*Surkålsspecialisten*
itsfun
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 27, 2007 5:28 pm
Ort: Kramfors

Inlägg av itsfun »

Som alltid så är det ju för få timmar på dygnet :P
Själv håller jag på att förbereda min chevapickis för lack, och varje gång jag gör detta arbete så kommer jag fram till samma sak: Jag hatar spackel!
Mercedes-Benz E420 -94 481 Bornitmetallic 18" AMG 129
BMW 320 -84 Tänkt projekt.
Mercedes 240d -82 Vinterholk
Skriv svar