Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

det borde va vevlagret som skar först eller vad tror du?
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jonas Ohlsson skrev:det borde va vevlagret som skar först eller vad tror du?
jo det värkar så men vad hände före de?

en teori vi har är att spridarn buggade lite och leanade den cylindern så lagret spikade sönder sen vart det som det vart.

det va viss skilnad på färgen i förbräningsrummen och även om lamdans medel cylinder lamda kanse va bra kan ett par cylindrar gått snålt.

spridare och stakar kommer att mätas upp framöver.
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Bild
Bild
Bild

Jag har börjat porta en 16v topp nu och portat insugsflänsen mot toppen.har gjort styrstift för att få insuget på rätt plats/matchning.Har punktat upp turbon (hx60) där den satt tidigare för att börja på det nya grenröret
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

16v? nä nu jäklar är det dags för ett garagebesök, jag ska se om jag kan få skjuts av mattias i 02an nån dag. jag ringer före så får du sätta på kaffet :)
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

pffft det luktar 8v förädare här :doh: :thumbdown:
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

[img][img]http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr3.jpg[/img][/img][img][img]http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr2.jpg[/img][/img][img][img]http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr1.jpg[/img][/img]

Jag har börjat smida på nya 16v grenröret.wastegaten är inte monterad än.Ska börja bygga insuget med 80 mm spjäll så fort jag fått trattarna pressade.det blir samma gamla avgassystem med en hemmagjord ljuddämpare.
Senast redigerad av Magnus den tor okt 15, 2009 5:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Värsting 240 Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 258
Blev medlem: ons dec 03, 2003 1:25 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Värsting 240 Turbo »

Ser ju riktigt bra ut Magnus :thumbright:

M V H Kristoffer
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

snyggt grenrör :thumbright:

jag har kammarna på gång nu, ligger och väntar hos gunnar.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

8mm spjäll, du menar inte 80mm spjäll? Jag hoppas på 80mm iaf, 8mm känns lite väl litet! ;)

Ser för övrigt bra ut och de är otroligt bra jobbat med 8V, förstår att du övergår till 16V nu. Kommer bli kanon iaf! :thumbright:

// N.
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Här är en liten film jag gjort om bilen

http://www.garaget.org/video/bza7d5hrhb3o
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Vad blev det för bitar i bakaxeln? Har du någon bild på hur den blev?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

det är en kortad chrysler 8 3/4 axel med 89 hus.moser 35 splines drivaxlar.strange spole.mark williams överfall.140 ok och skivor.4.56 utväxling.strange yoke
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Okej. Hur mycket effekt/vrid ska den klara ca? Pris för axlar, spole, överfall och joke? var har du fått tag på grejerna?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Bild
Jag har snickrat ihop ett nytt insug i veckan
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Anders Mäki
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
Ort: Intill finska gränsen

Inlägg av Anders Mäki »

Det som inte dödar gör en starkare! verkar stämma ganska bra i ditt fall. :thumbright:
Hur ser motor konseptet ut denna gång för utom bytet till 16v toppen som för övrigt verkar bli spöad med svets och slipmaskin. :shock:
Hur högt ligger ribban vad gäller hk denna gång?
Amazon -68 b230t.
Bmw 525i -01
Skriv svar