Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det värkar så men vad hände före de?Jonas Ohlsson skrev:det borde va vevlagret som skar först eller vad tror du?
en teori vi har är att spridarn buggade lite och leanade den cylindern så lagret spikade sönder sen vart det som det vart.
det va viss skilnad på färgen i förbräningsrummen och även om lamdans medel cylinder lamda kanse va bra kan ett par cylindrar gått snålt.
spridare och stakar kommer att mätas upp framöver.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/



Jag har börjat porta en 16v topp nu och portat insugsflänsen mot toppen.har gjort styrstift för att få insuget på rätt plats/matchning.Har punktat upp turbon (hx60) där den satt tidigare för att börja på det nya grenröret

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
[img][img]http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr3.jpg[/img][/img][img][img]http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr2.jpg[/img][/img][img][img]http://i734.photobucket.com/albums/ww34 ... renrr1.jpg[/img][/img]
Jag har börjat smida på nya 16v grenröret.wastegaten är inte monterad än.Ska börja bygga insuget med 80 mm spjäll så fort jag fått trattarna pressade.det blir samma gamla avgassystem med en hemmagjord ljuddämpare.
Jag har börjat smida på nya 16v grenröret.wastegaten är inte monterad än.Ska börja bygga insuget med 80 mm spjäll så fort jag fått trattarna pressade.det blir samma gamla avgassystem med en hemmagjord ljuddämpare.
Senast redigerad av Magnus den tor okt 15, 2009 5:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 258
- Blev medlem: ons dec 03, 2003 1:25 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
snyggt grenrör
jag har kammarna på gång nu, ligger och väntar hos gunnar.

jag har kammarna på gång nu, ligger och väntar hos gunnar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Vad blev det för bitar i bakaxeln? Har du någon bild på hur den blev?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
det är en kortad chrysler 8 3/4 axel med 89 hus.moser 35 splines drivaxlar.strange spole.mark williams överfall.140 ok och skivor.4.56 utväxling.strange yoke

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Okej. Hur mycket effekt/vrid ska den klara ca? Pris för axlar, spole, överfall och joke? var har du fått tag på grejerna?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195

Jag har snickrat ihop ett nytt insug i veckan

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen