Vilken uppfinnar å felsökaranda alltså.
Å denna ständiga vägran att ge upp.
Bara såå härligt alltså
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
Var bara tvungen å skriva det, har ju smygläst å haft roligt åt/med er länge nu.
Mvh David
Det är just i momentbegränsningen som problemet ligger, och det har vi har kommit fram till efter diverse övningar med laddtryckssstyrning. Det är momentbegränsningen som styr spjällen med högsta prioritet. Gaspedalen på en 750 är inte en direkt koppling till till gasspjällen, -gaspedalen är endast ett mått på önskad effekt på givet varvtal.Rallyfinnen skrev:Det går att behålla EML och köra eftermarknadssprut, men det är krångligt och du kommer antagligen att ha kvar problemet med spjällen.
Kan vara någon typ av momentbegränsning som gör att spjällen inte öppnar mer.
EML känner av varvtal och 'moment' från spridarutgångarna från motronic, en per cylinderbank (finns två utgångar, 3spridare/utgång, men EML kollar bara den ena om jag minns rätt).
Vet inte om det kan gå att lura den på något sätt..
Skulle ju vara att få den att tro att spridartiderna är kortare än dom egentligen är.. Men då kanske den ballar ur på låglast istället![]()
Kanske går att komma över chip(kopia) till en Dinan turbo? Eller ha någon chip-guru att ändra lite i EML-programmet..?
Jo, det har jag, förutom extrem höstdepression så är ju bilkoman total.Rallyfinnen skrev:Hallå!!?
Du har väl inte ramlat in i ett djupt projekt-koma nu?
Underskatta inte automatlådestyrningen... En gammal volvo från -93 som jag händelsvis råkade demontera hade en rätt avancerad styrning...Galant turbo skrev:Automatlådestyrningen är från stenåldern så den är nog lättlurad.
Antagligen en extra pot. till lådan, tror det var ganska vanligt förr.Daniel-635 skrev:
635or med aut. hade en annan TPS givare, troligen med någon form av "interface" mellan motorstyrning och aut. låda.