A. Mäki`s amazon turbo (mer filmer från sommaren)
snygg bil

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen
film från mumindalen sommaren -09
Filmer från mumindalen sommaren -09
mobil kvalite
http://www.youtube.com/watch?v=ACQ1xjDpGHM
http://www.youtube.com/watch?v=MsUt9or7nFg
http://www.youtube.com/watch?v=q3We4wS2r8g
mobil kvalite

http://www.youtube.com/watch?v=ACQ1xjDpGHM
http://www.youtube.com/watch?v=MsUt9or7nFg
http://www.youtube.com/watch?v=q3We4wS2r8g
Amazon -68 b230t.
Bmw 525i -01
Bmw 525i -01
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen

Senast redigerad av Anders Mäki den tor sep 30, 2010 12:08 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Amazon -68 b230t.
Bmw 525i -01
Bmw 525i -01
- Anders Mäki
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån jan 28, 2008 10:13 am
- Ort: Intill finska gränsen
Det går inte fort, men framåt iaf.....
Sommarn är fbi och jag har inte kört en meter.... Eller ca 50 mil på våren kanske de vart. Fick ett olyckligt haveri på en schimsbricka till en kamaxel tryckare. Haft dåligt med tid och inget garage och hålla på i så bilen har tagit länge att reparera.
Beställde iaf en ny kam av Jens G då den gamla inte klarade sig, Vart en Apag kam 288/114/12.5 denna gång. Passade även på att byta till en volvo 240 kylare ist för amazonens org som jag haft tidigare. Bytte även termostaten till en 60graders termostat ist för 82 graders som jag haft tidigare. Med kylar bytet kom även det problemet att alltingen bygga om tryckrören eller ta bort org styrsnäcka då styrstagen skulle ta i kylarn.
Valde att ta bort snäckan och montera dit en kuggstång med servo ist i hopp om och få en betydligt mer lätt styrd bil.
Även soppasystemet har fått sig en omgång med 1 till Redtop matarpump, 1 Walbro 255 l/h insprutspump, 1 extra filter, dom större spridarna på 1600 cc, nytillverked bränslebrygga i 28mm rostfritt rör.
Har tidigare kört med ett varvstopp som bryter tändningen och ofta legat på det, har som hört att de inte var bra för ventilmekanismen men nu vet jag att de inte är bra..... Kör med ett prospark efi/tänd och funktionen fuelcut som varv stopp finns inte (enbart ett som bryter tändning) har därför fått montera en msd box som kan det.... men efter att jag monterade den kom jag på att prosparken ju har en utgång som ju går och använda , den har ju en växlings indikator som jag inte använder och den skickar ut en jord signal när inställt varvtal nås. Msdboxen kostade med varvchip ca 1600kr sen är de ju inte inställbart utan chip måste ju bytas om annat varv önskas.
Om jag kopplat växlings indikatorn som styrning till varvstopp ist hade jag klarat mig med ett brytande relä för 50 spänn samt att det hade varit inställbart mellan 0-10000varv. Så kan de gå när man använder hjärnan på fel sätt....
Bara bur och två sportstolar som saknas nu.
soppasystemet

Nya alu tanken på 40l

kuggstångs installationen

vovlo 240 kuggstång

Bagagerummet

Huvudströmbrytarn

färdig installerad kuggstångsstyrning med servo

Beställde iaf en ny kam av Jens G då den gamla inte klarade sig, Vart en Apag kam 288/114/12.5 denna gång. Passade även på att byta till en volvo 240 kylare ist för amazonens org som jag haft tidigare. Bytte även termostaten till en 60graders termostat ist för 82 graders som jag haft tidigare. Med kylar bytet kom även det problemet att alltingen bygga om tryckrören eller ta bort org styrsnäcka då styrstagen skulle ta i kylarn.
Valde att ta bort snäckan och montera dit en kuggstång med servo ist i hopp om och få en betydligt mer lätt styrd bil.
Även soppasystemet har fått sig en omgång med 1 till Redtop matarpump, 1 Walbro 255 l/h insprutspump, 1 extra filter, dom större spridarna på 1600 cc, nytillverked bränslebrygga i 28mm rostfritt rör.
Har tidigare kört med ett varvstopp som bryter tändningen och ofta legat på det, har som hört att de inte var bra för ventilmekanismen men nu vet jag att de inte är bra..... Kör med ett prospark efi/tänd och funktionen fuelcut som varv stopp finns inte (enbart ett som bryter tändning) har därför fått montera en msd box som kan det.... men efter att jag monterade den kom jag på att prosparken ju har en utgång som ju går och använda , den har ju en växlings indikator som jag inte använder och den skickar ut en jord signal när inställt varvtal nås. Msdboxen kostade med varvchip ca 1600kr sen är de ju inte inställbart utan chip måste ju bytas om annat varv önskas.
Om jag kopplat växlings indikatorn som styrning till varvstopp ist hade jag klarat mig med ett brytande relä för 50 spänn samt att det hade varit inställbart mellan 0-10000varv. Så kan de gå när man använder hjärnan på fel sätt....

Bara bur och två sportstolar som saknas nu.
soppasystemet

Nya alu tanken på 40l

kuggstångs installationen

vovlo 240 kuggstång

Bagagerummet

Huvudströmbrytarn

färdig installerad kuggstångsstyrning med servo

Amazon -68 b230t.
Bmw 525i -01
Bmw 525i -01
- maranello
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
snyggt som sjutton.
/// JoNi Performance Parts
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.