endorfinslaven skrev:Hur mkt har han själv bidragit med förutom sin "drivkraft".
Jag fick intrycket att det är teknikerna som gjorde jobbet och han var in o petade. Om han har inriktning på att bygga o konstruera så kommer man inte till jobbet iklädd Gucci. Han är nog duktig på att prata till sig pengar.
Frågan är hur mkt har skjutits till företaget genom åren och hur mkt har det gett tillbaks i vinst/skatter. Men helt klart så har det inte blivit av utan hans drivna maniska beteende. Vi behöver sådana personer i Sverige och de finns men Jantelagen trycker ner folk med större visioner.
Han hade ju varit med och skruvat, de sa dom. Det hade varit gånger då han kavlat upp skjortarmarna och slängt sig ner på betongen i pölar. Lite överdrivet kanske, men han var inte rädd för att smutsa ner sig. Och att han lägger sig i, beror väl på att han vill lära sig om alla de områden som han har experter i. Han själv är ju varken motorbyggare eller karossmakare. Han är företagare och innovatör. Jag fick intrycket av att han ville vara med och lära sig, inte lägga sig och peta.
Kul att man fick komma in så långt i firman i alla fall. Siffror osv är inte så intressant tycker jag, dom har ju hållit på ett tag nu, men antar att de flesta pengarna går åt till effektivisera och utveckla. Bilen säljer sig själv tror jag, bara folk vet vem dom ska fråga för att köpa den