Oring packning läker B20
- sprock
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
Oring packning läker B20
Ja efter att ha totalrenoverat (borrat, planat, topdekat) block och topp så satte jag ihop motorn, nya kolvar, stakar mm, efter startat den 2ggr, idag när jag startade den och skulle efterdra toppen såg oljan ut som mjölk. drog toppen 100nm. hällde i ny olja och lät den gå ett tag. tömde oljan igen. inte lika mjölkig men endå.
Nu till frågan, är det något speciellt knep man ska ta till med dessa packningar? hur kan det här hända?
kolvarna är b21 öd 92.5mm toppen är planad 3mm.
Nu till frågan, är det något speciellt knep man ska ta till med dessa packningar? hur kan det här hända?
kolvarna är b21 öd 92.5mm toppen är planad 3mm.
Amazon 121 ratlook -65
2.1L b20
2.1L b20
Jag fick samma problem på min borrade b20 (b21)...
Visade sig att jag satte på fel topplockspackning... satte orginal
så kolvarna banka skiten ur o-ringarna å läckte lite hitådit! Men du kanske kom ihåg att köpa den förstärkta 93mm topplockspackningen?
Visade sig att jag satte på fel topplockspackning... satte orginal

så kolvarna banka skiten ur o-ringarna å läckte lite hitådit! Men du kanske kom ihåg att köpa den förstärkta 93mm topplockspackningen?

Richard G satsar på Sugtrimmad 142 rally replika
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
mjölk
håller med dom andra centrera noga torra och rena ytor dra moment i stegvis detta visste du nog nu till det hemska kolla cylinder väggarna efter sprickor du har nästan borrat max en kompis till mej hadde mjölk efter första oljebytet trodde det va toppackningen "skär ringspackning" dit med en ny skärringspackning samma sak mjölk i oljan jag lovar den rök som fan vitt i avgas väck med toppen ska precis lägga på en annan topp när han ser att det står vatten i 3ans cyl spräckt block hela vägen ner till veven på två ställen 92.5 borr den lilla körning han gjort ca 1 mil med vatten i oljan kostade en ny vev med nya lager kamlager vevlager den nya kg5 ser ut att ha gått 35000 mil samma sak med speciallyftare givetvis blocket skrot med andra ord det enda som går att använda från den undredelen e oljetråg å kåpor gör inte samma fel kolla noga mvh effe
- sprock
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
Re: mjölk
har lyckats göra precis det där på en annan motor, men i alla fall, efter jag drog toppen sista gången så vitryker den ingenting. vad jag kan se.effe skrev:håller med dom andra centrera noga torra och rena ytor dra moment i stegvis detta visste du nog nu till det hemska kolla cylinder väggarna efter sprickor du har nästan borrat max en kompis till mej hadde mjölk efter första oljebytet trodde det va toppackningen "skär ringspackning" dit med en ny skärringspackning samma sak mjölk i oljan jag lovar den rök som fan vitt i avgas väck med toppen ska precis lägga på en annan topp när han ser att det står vatten i 3ans cyl spräckt block hela vägen ner till veven på två ställen 92.5 borr den lilla körning han gjort ca 1 mil med vatten i oljan kostade en ny vev med nya lager kamlager vevlager den nya kg5 ser ut att ha gått 35000 mil samma sak med speciallyftare givetvis blocket skrot med andra ord det enda som går att använda från den undredelen e oljetråg å kåpor gör inte samma fel kolla noga mvh effe
Amazon 121 ratlook -65
2.1L b20
2.1L b20