TurboMotherTrucker S-10a (6.08s-403km/h med Camaron)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Crower tvåskivig 10"

MVH

Martin
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

vad blir det för låda nu då martin?? en ny liberty eller blir det nått annat???

MVH// Blom
Kim Thuresson
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: mån jan 05, 2004 9:35 pm
Ort: Näsum

Inlägg av Kim Thuresson »

Vilken bil! Vilka tider!

Helt enkel för jävla snyggt gjort Martin!

Mvh
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Tack!

Blir 5 växlad manuell, om de blir Liberty igen eller kanske Lenco cs3 får vi se, håller på att klura på de.
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Mer sås.

Spridarna gick i botten så det krävdes en uppgradering av bränslesystemet.

Åkte dubbla 1680cc per cyl, ersatte ett set av dem med Siemens 2430cc, så nu kan de kranas på ytterligare :thumbright:

Passade på att skicka fuelrailsen på eloxering.
Bild

Kolla här! Ännu ett Ebay fynd, den ger 12gpm eller 45 l/min, den ska på!Gammla pumpen var på gränsen! De får inte gå torrt då blir de varmt.
Bild
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

mer sås :thumbright:

blir det nå bromsning i vinter då?
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Jens Gustavsson skrev:mer sås :thumbright:

blir det nå bromsning i vinter då?
Ja de är klart när de finns en dyno i huset :wink: Du vet hur de är, allt ska bromsas hehe!

Mappen får ju filas till lite nu med nya spridarna och högre bränsletryck.
Sen har jag boxen över i usa för upgradering.
Bigstuff3 har släppt en bblambda som klarar mäta ner till 0.44 lambda eller 2.9 i methanol AFR.
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Lasse
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: tor nov 12, 2009 7:18 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Lasse »

Vilken pump :shock: :thumbright:

Vad har du kört med för lamdasonder tidigare? Och hur fett har du kört då?
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Lasse skrev:Vilken pump :shock: :thumbright:

Vad har du kört med för lamdasonder tidigare? Och hur fett har du kört då?
Åkte Bosch, fixar inte metanol så bra om man vill veta hur för fet man ligger. Dom klarar nästan läsa rätt på de AFR en turbo metanol puffra behöver för att hålla o ha lite marginal... Inga jag litar på iaf, jag har läst stift hela säsongen, men tillsammans med en lambda som man kan litar på så hittar man mer rätt snabbare.
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

intresant med en metanol lambda :thumbright: vart hittar man mer info om de?

det är största anledningen till att jag inte riktigt gillar metanol, man vill veta hur fet en motor går - i alla fall då man laddar på ordentligt och då man inte har råd att bara prova och gissa som många pro mod killar gör.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag hitta lite info

http://bigstuff3.com/pdf/What's%20New.pdf
varför blir inte hela länken blå?? ja ni hittar nog ändå (whats new)

( Länken blir inte blå för att Bigstuff har en orutinerad webmaster som använder tecken som inte ska finnas i adresser.. nämligen ' och % //Mattias ).
Användarvisningsbild
Robert Ågren
Impellerhead
Inlägg: 146
Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:06 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Robert Ågren »

Vilken typ av sond använder Big Stuff för att klara så feta blandningar? NTK?

Annars finns ju ECM, dom har grejer som klarar ner till lamda 0.3 och även modeller som är tryckkompenserade= möjligt att mäta från primärpiporna på turbomotorer=Fränt och säkert DYYYRT......
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

En frysbox håller på att monteras i trucken!
Insug tempen utan har varit runt 120grader. Med denna luft/vatten intercoolern ska luften bli kallare...

Maskinen ska upp i dynon. Här ska testas!

Bild
Bild

Grenrören har fått coating på sig. Blanka! Även rören bak och turbo har blivit coatade.

exhaust-coating.se kan jag rekommendera!

Bild
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Fräscht :thumbright:

Är det en burk att bara hälla isvatten i innan repan, med ett kylelement som luften går igenom i?

Synd på fästet som var svetsat i buren i motorrummet, ser ju ut att vara så snyggt lackat överrallt.
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hej Martin

Inlägg av calle Bengtsson »

faan vad impad jag är över din Truck bara en sak som saknas var sitter Gun racks ,,, Faan Stavas det så Jag menar böss hållaren

Ska bli intressant se hur mycket mer du får ut med Intrecooler och större spridare. schysst med dyno i huset!!!
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Skriv svar