Har även dykt upp en vevaxel och stakar nu! Tack brorsan och stort tack till christer!
Nya Vs. gamla veven
Kände även att jag behövde ställa dom på min kassa garagebadrumsvåg
Gamla ca 25kg..
Nya ca 22kg
Nya stakarna! Arrow, lätt beggade mad nya skruv. 147mm långa och priset var rätt
Nya stakar Vs. gamla kinastakar
Kinastake 540gram..
Arrowstaken 485gram trots att den är 7.5mm längre!
Har beställt je-kolvar också med kolvbultshöjd anpassad efter slaget och stakarna. Men det är nog ett gäng veckor innan dom dyker upp ännu. Runt jul skulle jag tro. Den som väntar på fina julkjappar!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocket Det är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Kökarmicke skrev:ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocket Det är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nytt
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
wigge: De e klart man borde gjort det egentligen, det finns ju helt säkert en anledning till att folk byter till dom. Men jag känner att jag måste vara lite mot strömmen och åka 850 block och topp när dom andra tuffa killarna åker dieselblock och rn? topp. Kanske första 8sec "850" motorn i sverige sen då? Men du åker väl oxå 850 prylar va?
Har du doktorerat något mera i kammar förresten?
Roggah: Hoppas på det jo! Ska se till att lyckas ha råd med allt som behövs oxå, dom stora frågetecknen är väl om kopplingen kommer hålla och så ska det investeras i sprut, då nirat blev sålt tillförmån för bottendelen..
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Kökarmicke skrev:wigge: De e klart man borde gjort det egentligen, det finns ju helt säkert en anledning till att folk byter till dom. Men jag känner att jag måste vara lite mot strömmen och åka 850 block och topp när dom andra tuffa killarna åker dieselblock och rn? topp. Kanske första 8sec "850" motorn i sverige sen då? Men du åker väl oxå 850 prylar va?
Har du doktorerat något mera i kammar förresten?
Roggah: Hoppas på det jo! Ska se till att lyckas ha råd med allt som behövs oxå, dom stora frågetecknen är väl om kopplingen kommer hålla och så ska det investeras i sprut, då nirat blev sålt tillförmån för bottendelen..
vi kan prata kammar på pm sen... de går köra ganska mycket effekt med dom gammla blocken med! ja kör också med dom gammla blocken de ska nog gå åka 8or med dom med;)