Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
JIMPA
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: mån aug 03, 2009 8:16 am

Inlägg av JIMPA »

satan vad du vart duktig när vi åkte då :shock:


mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

9.25@252km/h i en gammal e30!!!
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

blir ju kanon det där!

har du 1:1 på hösta växeln?? isåfall blir det 260 blås på 8000rpm :thumbright:

Har du funderat nått på bromsskärm??
Användarvisningsbild
JIMPA
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: mån aug 03, 2009 8:16 am

Inlägg av JIMPA »

det dröjer nog inte så länge till :thumbright:
TEAM BOOST PERFORMANCE

9.25@252km/h i en gammal e30!!!
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Har även dykt upp en vevaxel och stakar nu! Tack brorsan och stort tack till christer!

Nya Vs. gamla veven :thumbright:
Bild


Bild


Bild


Kände även att jag behövde ställa dom på min kassa garagebadrumsvåg

Gamla ca 25kg..
Bild


Nya ca 22kg :thumbright:
Bild


Nya stakarna! Arrow, lätt beggade mad nya skruv. 147mm långa och priset var rätt
Bild

Nya stakar Vs. gamla kinastakar
Bild


Kinastake 540gram..
Bild


Arrowstaken 485gram trots att den är 7.5mm längre!
Bild


Har beställt je-kolvar också med kolvbultshöjd anpassad efter slaget och stakarna. Men det är nog ett gäng veckor innan dom dyker upp ännu. Runt jul skulle jag tro. Den som väntar på fina julkjappar! :twisted:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
turon09 (AnTe)
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
Ort: åland finland

Inlägg av turon09 (AnTe) »

kanske du får lite ny tändning nu då...
:thumbright:
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

frääänt
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Ola T
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: ons nov 24, 2004 2:43 pm

Inlägg av Ola T »

ska du byta block oxå?

diesel blocken e lite bättre sägs det,,
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla :?
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocket :hihi: Det är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

Kökarmicke skrev:ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla :?
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocket :hihi: Det är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nytt

//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

ser skit bra ut :thumbright:
Kommer gå fort till sommaren.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

wigge: De e klart man borde gjort det egentligen, det finns ju helt säkert en anledning till att folk byter till dom. Men jag känner att jag måste vara lite mot strömmen och åka 850 block och topp när dom andra tuffa killarna åker dieselblock och rn? topp. Kanske första 8sec "850" motorn i sverige sen då? :D Men du åker väl oxå 850 prylar va?
Har du doktorerat något mera i kammar förresten?

Roggah: Hoppas på det jo! Ska se till att lyckas ha råd med allt som behövs oxå, dom stora frågetecknen är väl om kopplingen kommer hålla och så ska det investeras i sprut, då nirat blev sålt tillförmån för bottendelen..
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Thorsella
Forumsberoende
Inlägg: 765
Blev medlem: mån jan 28, 2008 11:43 pm
Ort: skara

Inlägg av Thorsella »

gött med nya hjulhus :thumbright:
synd att jag har 242 kombi är ju lite lättere att komma åt på ser ja :hihi:
Skara 0761616519

Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Nu har det trillat in lite nya speedparts!

Är det någon som känner att dom har lite nippor och saker som skulle passa pumpen, hör av er!

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hej

Inlägg av calle Bengtsson »

detta skall bli fränt att följa :)

skall du köra med längre slag? 93.2 jag skall köra 90 slag RN vev
lite andra speed parts :)
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

Kökarmicke skrev:wigge: De e klart man borde gjort det egentligen, det finns ju helt säkert en anledning till att folk byter till dom. Men jag känner att jag måste vara lite mot strömmen och åka 850 block och topp när dom andra tuffa killarna åker dieselblock och rn? topp. Kanske första 8sec "850" motorn i sverige sen då? :D Men du åker väl oxå 850 prylar va?
Har du doktorerat något mera i kammar förresten?

Roggah: Hoppas på det jo! Ska se till att lyckas ha råd med allt som behövs oxå, dom stora frågetecknen är väl om kopplingen kommer hålla och så ska det investeras i sprut, då nirat blev sålt tillförmån för bottendelen..
vi kan prata kammar på pm sen... de går köra ganska mycket effekt med dom gammla blocken med! ja kör också med dom gammla blocken de ska nog gå åka 8or med dom med;)

//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Skriv svar