Wittmann - MB 190 16V Tack för året som varit Motor Nord!
Jag är ganska nöjd med mitt VEMS.JohanK skrev:Varför?, inte nöjd med Vemset?
Tycker att det är riktigt funktionellt och prisvärt.
Men nästa version av motorn är betydligt dyrare att haverera,
så jag känner att ett sprut som min mappare (RoggaH på Motornord)
kan utan och innan, i sömnen om det behövs, är att föredra.
Dessutom är Motornord grabbarna så jäkla bra att ha att göra med att man vill ha ett bara för det!
/Johnny Häggblad
Mikael Walter från Östersund svängde förbi mig härom dagen.
Han tog med block och kolvar/stakar till SIMO i Östersund.
Där ska blocket borras med stressplatta till rätt cylinderdiameter, kolvringar filas in, och lagerlägena ar borras.
Sen riktplanas blocket innan dom monterar ihop bottendelen åt mig.
Kommer att bli jättebra!
TACK Micke W för hämtningen av delarna!

Han tog med block och kolvar/stakar till SIMO i Östersund.
Där ska blocket borras med stressplatta till rätt cylinderdiameter, kolvringar filas in, och lagerlägena ar borras.
Sen riktplanas blocket innan dom monterar ihop bottendelen åt mig.
Kommer att bli jättebra!
TACK Micke W för hämtningen av delarna!

/Johnny Häggblad
Idag har Dalle monterat tillbaka intercoolern igen. Mkt snällt av honom.
Antagligen börjar vi riva ur motorn nästa vecka.
Måste ju börja fixa nu så man hinner klart till sommaren.
Massa småsaker tar ju en evighet...
Har även varit till Östersund och lämnat in en beg topp packning till SIMO som dom behövde för att kunna stresshona blocket.
Så med lite tur så är 2,5 bottendelen snart klar också.
Antagligen börjar vi riva ur motorn nästa vecka.
Måste ju börja fixa nu så man hinner klart till sommaren.
Massa småsaker tar ju en evighet...
Har även varit till Östersund och lämnat in en beg topp packning till SIMO som dom behövde för att kunna stresshona blocket.
Så med lite tur så är 2,5 bottendelen snart klar också.

/Johnny Häggblad
Idag började jag riva ur VEMSet ur bilen.
Ska vara ute innan fredag.
Hörde även efter med SIMO hur långt dom hunnit.
Dom väntade bara på att stressplattan skulle bli klar så skulle dom köra på med motorn sen.
Dessutom har ZF lådan kommit hem.
Ska ta tag i låd bekymmret så snart jag orkar.
Känns som det kommer att vara mödan värt.
Och jag skulle inte bli förvånad om man hade åkt flera tiondelar snabbare med ZF lådan istället för orginal Getragen!
Ska vara ute innan fredag.
Hörde även efter med SIMO hur långt dom hunnit.
Dom väntade bara på att stressplattan skulle bli klar så skulle dom köra på med motorn sen.
Dessutom har ZF lådan kommit hem.
Ska ta tag i låd bekymmret så snart jag orkar.
Känns som det kommer att vara mödan värt.
Och jag skulle inte bli förvånad om man hade åkt flera tiondelar snabbare med ZF lådan istället för orginal Getragen!
/Johnny Häggblad
Låter fint Johnny!
Tror det blir kanon med Zf lådan.
Nu är det bara att jobba på
Förresten vad är det för bakaxel utväxling i Ziggen ?
Tror det blir kanon med Zf lådan.
Nu är det bara att jobba på

Förresten vad är det för bakaxel utväxling i Ziggen ?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik