Börjar med bilen jag ägt längst nu i 8 år och den har spårat ur lite mer och mer. Köpte den först som en helt vanlig brukis och körde den som vemsomhelst i 3år. Började att ställa av den på vintrarna och det var då uppdateringarna började, men nu i somras när jag råkade

Ungefär såhär ser den ut nu då:
Motorn då:
Ser ut som vilken saabmotor som helst har väl haft en 300pållar med en lite myggeturbo, andra spridare och större IC.
Nu ska det bli:
B206 block som är utan balansaxlar, med 2.3 vev och eftermarknadskolvar och H-stakar
Lätt prortad topp av mig själv med volvo b20 gulmärkta ventilfjädrar, mekaniska ventiltryckare från renault clio 1.4.
KKK27 turbo
Egendesignat grenrör(precis beställt delar)
Kammar är inte bestämt, men de blir relativt snälla.
Har inte räknat ut vilka spridare jag behöver ännu, men ska ta tag i detta snart. har siemens deka 630cc tror nog dessa ska räcka för bf
Saabs original motorstyrning dvs trionic 5.5
Växellådan är en rakskuren 6växlad dervsats i original växellådshus. quife diff.
Sachs förstärkt tryckplatta och 4 puckad sinterlamell paketet ska klara runt 750nm.
Körde lådan i somras och bilen blir helt vild pga lådan är så tätstedag, tyvärr var inte motorn byggd efter lådan vilket ska bli ändring på nu

Lite blandade bilder:
Nya lådan till höger
Kopplingen
Nya motorn jag ska bygga på
Turbon.
Kommer uppdatera er om resten av bilarna längre fram.