http://www.mat.fi
Hej. Lånar tråden lite baramattsvart skrev:
Det finns finfina clips till skärmar att köpa hos ett antal tillverkare, det är betydligt mycket enklare att montera och justera, samt att det är en enorm tidsbesparing mot popnuts.
Mvh // Christos
Tack för synpunkterna. Jag är ännu öppen för förslag på alternativa lösningar. Verkar som en bra idé att köra med vanliga stål-popnuts om det finns.mattsvart skrev:Hej,
Angående popnuts, jag skulle inte blanda in varesig rostfritt eller alu om jag slipper, de finns även i svartstål kör på dom.
Jag undviker så långt som möjligt att blanda olika material, framförallt material med mycket olika egenskaper ex. svart-alu.
Tänk även på att en popnut sitter där den sitter, även om den sitter fel.
Det finns finfina clips till skärmar att köpa hos ett antal tillverkare, det är betydligt mycket enklare att montera och justera, samt att det är en enorm tidsbesparing mot popnuts.
En annan grej om popnuts, som troligen har mer med mitt handlag att göra är att plåten ofta blir en smula deformerad när man klämmer dit dom i vanlig karossplåt.
Bara lite tips!
Mvh // Christos
J.Björk kanske gav dig svaret, för det är en riktig iakttagelse att man bör vara två om det är en stor plåt.subw000fer skrev:Fränt bygge och stiligt rostlagat![]()
trevliga maskiner medmen varför det långa avståndet mellan profilhjulen och veven på den senare? det gör ju att man nästan behöver va två för att använda den?
ahh! såg inte att man kunde trä plåten förbi klacken man skruvar nerMattias Jonsson skrev:J.Björk kanske gav dig svaret, för det är en riktig iakttagelse att man bör vara två om det är en stor plåt.subw000fer skrev:Fränt bygge och stiligt rostlagat![]()
trevliga maskiner medmen varför det långa avståndet mellan profilhjulen och veven på den senare? det gör ju att man nästan behöver va två för att använda den?
Anledningen är att man ska kunna göra sickar långt in på en golvplåt tillexempel. Med den här kan plåten vara 1100mm och jag når ändå in till mitten.